زیرساخت‌های لازم برای روستاهای مرزی خراسان جنوبی را فراهم می‌کنیم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس علی عسگری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه امضای سه تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرای فرمان امام (ره) اظهار کرد: تعهد تکمیل زنجیره شتر در استان را داده‌ایم و آماده مشارکت برای ایجاد سردخانه در این خصوص هستیم و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت استان را در حوزه پرورش […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس علی عسگری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه امضای سه تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرای فرمان امام (ره) اظهار کرد: تعهد تکمیل زنجیره شتر در استان را داده‌ایم و آماده مشارکت برای ایجاد سردخانه در این خصوص هستیم و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت استان را در حوزه پرورش دام دو برابر کنیم.
به گفته وی در هر موردی که تفاهم نامه‌های قبلی اجرایی شده است ستاد این آمادگی را دارد تا تفاهم نامه‌های جدیدی در این باره با دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی منعقد کند.
وی ادامه داد: به هر دختری که سه سال از عقدش گذشته و به دلیل مشکل تهیه جهیزیه نتوانسته است ازدواج کند جهیزیه می‌دهیم.
وی از آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای استقرار بیمارستان سیار ۱۲۰ تختخوابی ستاد در استان برای درمان بیماران با بهره‌گیری از نیروهای جهادی خبر داد.
عسگری با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دو وظیفه اصلی محرومیت زدایی و توانمند سازی و کمک به حل چالش‌های نظام را بر عهده دارد، تصریح کرد: خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری ستاد از جذابیت‌های لازم برخوردار است و برای ایجاد کشتارگاه در درمیان آماده مشارکت برای سرمایه گذاری ۵۰ درصدی هستیم.
وی از تعهد احیای ۳۰۰ قنات کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بنیادهای احسان، برکت و ۱۵ خرداد که زیر مجموعه این ستاد می‌باشند آمادگی دارند تا در حوزه‌های کاری خود خدمات لازم را به مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی ارائه کنند.
قائم مقام شرکت پردیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه سال حج برای ارائه خدمات توسط سال اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: در این راستا طرح محوری پرورش شتر در خراسان جنوبی اجرایی شد و تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های بومی استان در این زمینه استفاده کنیم.
به گفته حیدری در امور زیربنایی و فرهنگی ۶۶ طرح در این استان با ۸۲ میلیارد تومان اجرا شده است و ۲۱۰ پروژه عمرانی نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: در زمینه اشتغالزایی و کار آفرینی تاکنون دو هزار طرح اشتغالزایی در خراسان جنوبی اجرا شده است.
مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت هم از اجرای بیش از هشت هزار طرح توانمند سازی و روستاهای استان با سرمایه گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شامل ۱۲ طرح بنگاه محور با هدف تقویت کار آفرینی، ۸۷۵ طرح اجتماع محور در قالب سحاب و آسمان، سرمایه گذاری حدود ۹۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی و غیره خبر داد.