زیرساخت های گردشگری گلستان در دولت سلام توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ظهر سه شنبه در برنامه تبلیغاتی خود از مرکز گلستان اظهار کرد: در حال حاضر دولت های ما ضد مردمی هستند و در همه کار و بخش های مختلف زندگی مردم دخالت می کنند، در حالی که باید پاسخگوی مردم باشند. وی افزود: متاسفانه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ظهر سه شنبه در برنامه تبلیغاتی خود از مرکز گلستان اظهار کرد: در حال حاضر دولت های ما ضد مردمی هستند و در همه کار و بخش های مختلف زندگی مردم دخالت می کنند، در حالی که باید پاسخگوی مردم باشند.
وی افزود: متاسفانه دولت تورم، بورس را از جیب مردم می گیرد و همچنین با گرفتن مالیات و نفت مردم جیب آنها را خالی می کند در حالی که وظیفه اش احقاق حقوق مردم است.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تبعیض در کشور وجود دارد، ابراز کرد: نیاز به برنامه ریزی برای اصلاح جدی این مباحث است، متاسفانه دولت نخواست که مشکلات حل شود و درست نشد چون بدون مردم هیچ کاری به درستی انجام نمی شود.
وی ادامه داد: تمام قدرت کشور در تهران متمرکز شده به طوری تهران را به یک کشور تبدیل کرده ایم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تهران دارای ۱۴ میلیون جمعیت است که نیمی از آنها حاشیه نشین هستند و این تبعیض گسترده به تورم مزمن در کشور دامن زده است به طوری که در طی ۸۰ سال گذشته تورم باعث شده است که همیشه سرمایه از جیب فقراء به جیب اغنیا برود.
وی با اشاره به اینکه بیکاری گسترده تمامی کشور را فرا گرفته است، گفت: ما دارای ۴۵۰ شهرستان هستیم که از این ۱۵۰ شهرستان در وضعیت بحرانی و ۳۰ شهرستان هم در وضعیت فوق بحرانی به سر می برند و مسائل مختلف باعث مهاجرت ها شده است.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: سربازی و انتقال جوانان به دانشگاه های شهرهای دیگر باعث شده است تا وقتی یک جوان به شهری با امکانات بیشتر آشنا می شود، دیگر به شهر خود و با آن شرایط زندگی بر نمی گردد و عملاً باعث می شویم تا نیروهای نخبه و کار هر شهرستان هم از آنها گرفته شود.
وی افزود: سربازی اجباری باعث می شود تا دو سال از بهترین سال های یک جوان را که می تواند تحصیل کند و یا کمک حال خانواده و نیروی کاری توانمند باشد را از آنها بگیریم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر حدود سه میلیون سرباز فراری در کشور هستند که این افراد در کار، زندگی و ازدواج دچار مشکل می شوند، به دنبال این هستیم تا سربازی را به صورت حرفه ای و داوطلبی کنیم.
وی به طراحی یک طرح کلان در دولت سلام برای شهرستان ها اشاره کرد و افزود: در این طرح تلاش می کنیم تا به تعداد شهرستان های کشور پایتخت داشته باشیم، یعنی اختیاراتی که در پایتخت کشور است را در شهرستان ها نیز داشته باشیم.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: متاسفانه به علت سلسله مراتب مدیریتی که وجود دارد، مدیران در شهرها و استان های دیگر پاسخگوی مردم نیستند و با این طرح به دنبال این هستیم تا اختیارات وزرا را به فرمانداران هر شهر بدهیم و به این وسیله آنان بتوانند پاسخگوی مسائل مختلف مردم باشند.
وی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم تا بودجه هر شهر را به فرمانداران بدهیم به جای اینکه به هر دستگاه ها تعلق بگیرید و از طریق فرمانداران این بودجه ها تقسیم شود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: سامانه ای در دولت سلام پیش بینی و طراحی شده، اگر مردم از مدیری ناراضی باشند یا مدیر باید اخراج شود و یا باید از مردم عذر خواهی کند.
وی گفت: دولت سلام تلاش می کند تا به مدد جوانان و با فکرهای نو آنها عدالت خواهی و عدالت طلبی جاری کند تا این نظام دیوان سالاری را که اجازه نداده است اهداف انقلاب اسلامی و قانون اساسی محقق شود را بر چیده و مردم را بر سر سفره انقلاب بنشاند.
قاضی زاده هاشمی افزود: وظیفه اصلی دولت برقراری عدالت و با مردم بودن است از بین بردن تبعیض ها فساد و رانت قبیله گرایی و تبارگرایی از جمله وظایف دولت مردان است.
وی استان گلستان را یکی از استان های زیبای کشور دانست و تصریح کرد: در این استان اقوام و مذاهب گوناگون در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می کنند، امیدوارم این الگوی زندگی در همه سرزمین توسعه پیدا کند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه این استان در حوزه سیل خسارات زیادی را متحمل شد و تا به الان هم دولت ها نتوانسته اند کار زیادی انجام دهند
وی با بیان اینکه آزادشهر در مسیر ترانزیتی تهران- مشهد قرار گرفته است، افزود: این شهر دارای معادن بسیار ارزشمندی است، متاسفانه شبکه آبرسانی آن دچار مشکل است و همچنین عدم وجود تصفیه فاضلاب و نداشتن سند مزارع کشاورزان از مشکلات این شهر است.
قاضی زاده هاشمی گفت: آق قلا یکی از شهرهای تاریخی است که مسیر فوق العاده ای می تواند بین ایران و ترکمنستان باشد، متاسفانه اراضی آن خرد و پراکنده است و مشکلاتی را در بهره وری از کشاورزی دارد.
وی ادامه داد: بندرگز یکی از شهرهای بسیار خوب در حوزه گردشگری است که می توان در ساحل آن کشتی های کوچک را برای صادرات و واردات مستقر کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شهر بندرترکمن گفت: وجود جزیره آشوراده در بندرترکمن بسیار ارزشمند است که نیاز به زیرساخت های گردشگری مناسب دارد، وجود گمرگ در این شهر بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: البته متاسفانه ماهیان خاویاری در این شهر در چندین سال گذشته کاهش داشته و باید فکری برای توسعه پرورش این ماهیان و تزریق به آب دریا کرد.
قاضی زاده هاشمی رامیان یکی از شهرهایی دانست که برای گردشگری بسیار مناسب است و بیان کرد: وجود معدن زغال سنگ، شهرک صنعتی و داشتن منطقه ای فوق العاده برای کشاورزی در این شهر بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما متاسفانه شهری محروم از نظر توسعه است.
وی افزود: علی آبادکتول یکی از شهرهای مهم است که به عنوان محور عبوری بین تهران و مشهد قرار گرفته و باید برنامه ریزی های مناسبی برای زیر ساخت آب آن انجام داد و همچنین باید الگوی کشتی مناسب برای آن طراحی کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در شهر کردکوی عم نبود زیرساخت های مناسب در حوزه آب های سطحی بسیار باید مورد توجه باید قرار گیرد و وجود ماشین آلات فرسوده، نبود سیلو و عدم برنامه مناسب در حوزه گردشگری از جمله مشکلات این شهر است.
وی گفت: گرگان هم به عنوان مرکز استان گلستان دارای دانشگاه های فوق العاده است که متاسفانه در این شهر حاشیه نشینی افزایش یافته و اعتیاد و قاچاق مواد مخدر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین باید به زیرساخت های گردشگری و شهرک های صنعتی آن توجه ویژه ای شود.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همچنین گمیشان شهری دارای تالاب ها و گل افشان های زیبا اما محروم است که باید زیر ساخت های مناسبی را برای آن در نظر بگیرند.
وی تصریح کرد: گنبد کاووس یکی از شهرهای دیگری است که حاشیه نشینی در آن رشد داشته ولی با وجود مرز اینچه برون، تعاونی های تولیدات دامی مختلف می تواند به توسعه آن امید داشت.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مراوه تپه یکی از شهرهای مرزی استان است که باید به زیر ساخت های پزشکی و مراکز آموزشی آن توجه بیشتری شود.
منبع : مهر نیوز