ساخت ناوشکن دنا نشانه خودکفایی ارتش است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی و الحاق ناوشکن دنا و مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: از گزارش خوبی که از ساخت و تجهیزات این ناوشکن ارائه شد، تشکر می‌کنم. امروز برای همه ما، نیروی دریایی و همه نیروهای مسلح […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی و الحاق ناوشکن دنا و مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: از گزارش خوبی که از ساخت و تجهیزات این ناوشکن ارائه شد، تشکر می‌کنم. امروز برای همه ما، نیروی دریایی و همه نیروهای مسلح روز خوبی است که صنایع دفاعی کشور، ظرف ۸ سال با دست خود یک ناوشکن بسیار مهم را که از آغاز تا پایان به دست متخصصین خود آن را تکمیل می‌کند، افتتاح می‌کند.

روحانی عنوان کرد: امروز این ناوشکن آماده است تا انواع ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهد. از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خود کفایی بسیار خوشحال هستیم. محصول امروز نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش ها پیرامون ناوشکن های افتتاح شده، گفت: وزارت دفاع کار بزرگ و عظیمی را امروز به پایان رساند و دو ناو را در اختیار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داد. از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز نیروی دریایی همواره یک نیروی پرتوان بوده است.

روحانی بیان کرد: مردم عزیز ما می دانند در دوران جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش ظرف حدود دو ماه نیروی دریایی دشمن را منهدم کرد. نیروی دریای و نیروی هوایی علاوه بر مبارزه با متجاوزین مستقیما در هشت سال دفاع مقدس با دشمن روبرو شدند.

وی افزود: ارتش آب دیده ای که از سال ۶۷ تا امروز و حدود ۳۳ سال از آبهای سرزمینی که به منافع ملی ما تعلق دارد، دفاع کرده است. نیروی دریایی سپاه پاسداران هم در کنار نیروی دریایی ارتش از آب های سرزمینی ما حفاظت و حراست می کند. امروز همه اقیانوس ها محل فعالیت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز نیروی دریایی ما از دریای عمان حرکت می کند و در مسیر هزاران کیلومتری دریا بدون نیاز به پهلوگرفتن در بندرها برای آب، غذا یا سوخت، با خودکفایی کامل آب های بین المللی را می پیماید.

هیچ فشار و جنگی نمی تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد

روحانی ادامه داد: اگر قدرت، آموزش و تجهیزات کامل نباشد و دولت قدرتمندی وجود نباشد که نیروهای مسلح را پشتیبانی لجستیکی و مالی کند، نیروهای مسلح موفق نخواهد بود. علی رغم سه سال و نیم جنگ تحمیلی اقتصادی، ملت ما سرو قامت ایستاده و دولت مقاومت می‌کند و نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: این دولت قدرتمند در کنار مردم غیور با رهبری شجاع و فرهیخته رهبر معظم انقلاب در دوران کرونا و تحریم، دست از توسعه و تحول برنداشته است. امروز شاهد افتتاح دو ناو هستیم که در طول  ۸ سال اخیر ساخته شده است که نشان می دهد هیچ فشار و جنگی نمی تواند جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در کنار سواحل مکران، بندر جاسک و چابهار را توسعه داده است و گاز را به اقصی نقاط این مناطق فرستاده است. این دولت توانسته است آب شیرین را به چند استان انتقال دهد، شاهد آبادانی شرق و غرب کشور هستیم و امروز بندر جاسک بندر صادراتی نفت خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه اگر تا امروز نفت ایران در جزیره خارک آماده صادرات میشد، از این به بعد هم در جاسک و هم در خارک آماده می‌شود، گفت: این کار بی نظیر دولت یازدهم و دوازدهم در تاریخ جمهوری اسلامی بود که در این ۸ سال قدرت پدافند هوایی ایران از هر زمان دیگر برتر و بالاتر شده است.

وی اضافه کرد: آنچه در زمینه پدافند هوایی برای واردات مورد نیاز بود، با تلاش شبانه روزی دیپلماتیک انجام گرفت و S۳۰۰ وارد کشور شد. سال‌ها این مسأله در گیرودار پیچ و خم‌های اداری، سیاسی و دیپلماتیک بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مدرن‌ترین سلاح‌های پدافند هوایی در طول این مدت ساخته شد، اظهار داشت: توان موشکی ما بسیار قدرتمندتر از سابق شد و توانستیم در این مدت در خصوص نیروی دریایی، ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها و موشک‌هایی که مورد نیاز نیروی دریایی ماست و موشک کروز دریایی که از ۳۰۰ کیلومتر در طول این سال‌ها آن را به ۱۰۰۰ کیلومتر رساندیم، به پیشرفت برسیم.

روحانی با بیان اینکه این امکانات در اختیار نیروهای مسلح ماست، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسدان در زمینه نیروی هوایی، ساخت جنگنده کوثر، موتور هواپیما، هوا نیروز و تجهیزات زرهی خودکفا هستند و روی پای خود ایستادند و با توانمندی خود و بدون نیاز به خارج از کشور می‌توانند به خوبی از کشور دفاع کنند.

ادامه دارد…

منبع : مهر نیوز