ساخت نزدیک به ۵۰۰۰واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسعود رادبه صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در قالب تفاهم نامه محرومین مابین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان آغاز شد که دو هزار و ۷۰۰ واحد از آنها به بهره برداری رسیده و […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مسعود رادبه صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در قالب تفاهم نامه محرومین مابین سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از سال گذشته ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان آغاز شد که دو هزار و ۷۰۰ واحد از آنها به بهره برداری رسیده و ۳۰۰ واحد هم در مراحل مختلف در حال اجراست.
وی با بیان اینکه این مساکن با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ساخته می شود تصریح کرد: یک هزار و ۱۰۰ واحد از این مساکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۶۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی و یک هزار و ۳۰۰ واحد هم برای سایر محرومان استان در نظر گرفته شده است.
وی تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی ساخت مسکن بین بنیاد مسکن، کمیته امداد و بسیج سازندگی را یکی دیگر از طرح های حمایتی برای مقاوم سازی مساکن روستاییان محروم اعلام کرد و گفت: در مرحله اول این طرح سهم آذربایجان شرقی یک هزار واحد بود که ۴۰۰ واحد در سال جاری در حال ساخت بوده و ۶۰۰ واحد هم سال آینده آغاز خواهد شد.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۱۴۱ واحد از این مساکن تحویل مددجویان شده است افزود: بنیاد مسکن استان اعطای تسهیلات مقاوم سازی، نقشه کشی، کارشناسی طرح و نظارت بر اجرای این طرح را برعهده دارد.
مسعود رادبه با بیان اینکه ساخت ۵۸۹ واحد مسکن هم در قالب تفاهم نامه ۲۰ هزار واحدی بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به آذربایجان شرقی واگذار شده بود گفت: پرونده همه این واحدها تشکیل و به بانک ها معرفی شده که کار ساخت ۲۶۴ واحد هم به پایان رسیده و متقاضیان در آنها اسکان یافته اند.
وی ره آورد تفام نامه ۱۰ هزار واحدی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان را برای آذربایجان شرقی سهمیه ساخت ۳۷۹ واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: برای ساخت این واحد ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسیلات بلاعوض اعطا می شود که با تلاش همکاران، ۶۰ واحد به بهره برداری رسیده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد که اکثر این واحدها در شهرستان های کمتر برخوردار چاراویماق، ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هوراند ساخته می شود تا بخشی از محرومیت های این مناطق و عقب ماندگی ها در حوزه مقاوم سازی مسکن جبران شود.

منبع : مهر نیوز