ساری را به «کرامت شهر» مبدل کنیم/فراموشی معماری بومی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری برلزوم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان اظهار داشت: جوانگرایی نباید بهانه‌ای برای عدم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان باشد. وی داشتن ابتکار و نوآوری جدید را در کارها و مدیریت مهم دانست و با اشاره […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری برلزوم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان اظهار داشت: جوانگرایی نباید بهانه‌ای برای عدم بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان باشد.
وی داشتن ابتکار و نوآوری جدید را در کارها و مدیریت مهم دانست و با اشاره به وجود ۳۲۰ پروژه نیمه کاره در شهرستان ساری خواستار تسریع در تکمیل این طرح‌ها شد و گفت: هرچند مازندران کلانشهر ندارد اما آنچه که مهم بوده، کرامت شهر است.
وی ادامه داد: نبود بیکاری، وجود عدالت، توجه به بهداشت، نظارت بر اماکن، ارزاق و اجناس، رعایت ارزش‌های دینی و اسلامی، معاش و معاد سالم از ویژگی‌های کرامت شهر است و باید به این مسئله دست یابیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید مرکز استان را به کرامت شهر تبدیل کنیم و مسائل ترافیک، حمل ونقل، مبلمان شهری، ارزش‌های اسلامی و معماری اسلامی را در آن کنیم و یکی از مشکلات این است که معماری بومی را در شهرها فراموش کردیم و تحت تأثیر فرهنگ معماری غربی قرار گرفتیم.
آیت الله لائینی توجه به انفال، محیط زیست و روستاها را ضروری دانست و گفت: آبادانی شهر در گرو آبادانی روستاها است وگرنه شاهد مهاجرت از روستاها به شهر خواهیم شد و امیدواریم طرح‌های خوبی برای آبادانی روستاها اجرا شود.
در این مراسم محمدعلی نوبخت به عنوان فرماندار ساری معرفی شد.

منبع : مهر نیوز