سازمان خرما تاسیس شود

سردبیر پرس/بوشهر نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: محصول خرما تا زمانی که در سطح ملی متولی و سازمانی نداشته باشد در زمینه فروش صادرات و قیمت شاهد مشکل خواهیم بود. غلامحسین کرمی روز پنجشنبه در در نشست میز ملی خرما در دشتستان اظهار کرد: باید به دنبال مدیریت عاشورایی باشیم […]

سردبیر پرس/بوشهر نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: محصول خرما تا زمانی که در سطح ملی متولی و سازمانی نداشته باشد در زمینه فروش صادرات و قیمت شاهد مشکل خواهیم بود.
غلامحسین کرمی روز پنجشنبه در در نشست میز ملی خرما در دشتستان اظهار کرد: باید به دنبال مدیریت عاشورایی باشیم و با ریسک پذیری بالا، خستگی را حذف کنیم و از کمبودات و مشکلات نهراسیم و خرما ما نیز نیازمند چنین مدیریتی است.

وی با بیان اینکه در زمینه قیمت، صادرات و معرفی خرما کار جدی انجام نشده، تصریح کرد: سازمان خرما باید تاسیس شود ، محصولی چون چایی در دو استان کشور تولید می‌شود و یک سازمان در کشور برای این محصول وجود دارد اما متاسفانه برای خرما اینگونه نیست؛ محصول خرما تا زمانی که در سطح ملی متولی و سازمانی نداشته باشد در زمینه فروش صادرات و قیمت شاهد مشکل خواهیم بود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که پیش از این ادعا می‌شد که تشکیل سازمان خرما مانع قانونی دارد، اکنون در آستانه تدوین و ارائه برنامه هفتم توسعه هستیم، باید این گره قانونی رفع و این سازمان تأسیس شود.

کرمی تصریح کرد: برای محصول خرما مسئولان باید برنامه دراز مدت داشته باشند و سیل اخیر نیز خساراتی به نخل داران وارد کرد که این مسئله نیز دنبال شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا