سالانه ۱۸۰ هزار تن گندم در ایلام برداشت می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن بهرام نیا شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان ایلام از نظر کشاورزی گفت: سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم در این […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن بهرام نیا شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان ایلام از نظر کشاورزی گفت: سالانه بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم در این استان برداشت می‌شود که بخشی عظیمی از آن مربوط به مناطق جنوبی استان است.
وی در ادامه گفت: علاوه بر تولید بالای گندم استان و ظرفیت‌های بالایی کشاورزی استان، در ایلام هر ساله مرغوب ترین گندم برداشت می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تکمیل سامانه گرمسیری و نقش این پروژه مهم در توسعه حوزه کشاورزی استان گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در استان ایلام تکمیل این پروژه عظیم است.
استاندار ایلام تاکید کرد: تاکنون هفت هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری هزینه شده و پنج هزار میلیارد دیگر نیاز است که در این راستا اعتباراتی در سفر رئیس جمهوری به ایلام به این پروژه عظیم اختصاص یافته است.
استاندار ایلام با اشاره به دیدار اخیر با استانداران دیاله و واسط عراق گفت: مهم‌ترین هدف در این دیدارها فعال کردن بازارچه مرزی هلاله شمالی، چنگوله مهران و چیلات دهلران برای توسعه و رونق اقتصادی استان است.
بهرام نیا تاکید کرد: یکی مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم در استان برای توسعه و رونق اقتصادی ایلام، رایزنی برای فعال کردن و بازگشایی بازارچه‌های هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است که سفر فردا به استان دیالی عراق در همین راستا است.
وی ادامه داد: طی رایزنی انجام شده طی ۲ ماه گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شد که قسمتی از آن برای سامانه گرمسیری و راههای ارتباطی استان اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به صندوق پیشرفت و توسعه استانی گفت: موجودی این صندوق برای هر استان ۲ هزار میلیارد تومان است.
نماینده ایلام در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار ایلام گفت: مهم‌ترین شاخصه دولت سیزدهم، خدمات رسانی به مردم است که همه مسئولان برای تحقق این مهم تلاش دارند.
حجت‌الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی گفت: افق‌های پیش روی ایلام در دولت جدید روشن است و با و انشاءالله با بهره‌گیری از تمامی امکانات ایلام در ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

منبع : مهر