سامانه بارشی جدید آذربایجان غربی را فرا می گیرد

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و با ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان شاهد بارش متناوب برف همراه با وزش باد، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌ها خواهیم بود. وی با اشاره به بارش ۴۳ میلی‌متری در […]

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و با ادامه فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان شاهد بارش متناوب برف همراه با وزش باد، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به بارش ۴۳ میلی‌متری در پیرانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در این مدت شاهد بارش ۷۵ سانتی‌متر برف در این منطقه بودیم که بیشترین میزان در استان را به خود اختصاص داد.

صابری با بیان اینکه بارندگی‌ها از ابتدای هفته جاری تقویت شده است و این بارشها در مناطق جنوبی و مرکزی استان شدت بیشتری دارد، ادامه داد: ایستگاههای هواشناسی و باران سنجی استان در بوکان ۳۵، شاهین‌دژ ۳۰، سردشت ۲۷، اشنویه ۳۳، نقده ۳۳ و ارومیه ۹ میلیمتر بارندگی ثبت کرده اند که بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان امروز سه شنبه آرام توأم با مه صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود اما از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری در استان فعال می‌شود که موجب بارش برف و وزش باد می‌شود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در استان به میزان پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد ادامه داد: بارش متناوب برف و برودت هوا تا روز پنجشنبه ادامه دارد و لازم است تا شهروندان، کوهنوردان و رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند.

منبع : مهر نیوز