سخنگوی کرملین: در راهپیمایی روز چهارشنبه شرکت نکنید!

وزارت امور داخلی روسیه امروز (دوشنبه) از شهروندانش خواست تا در راهپیمایی‌های بدون مجوز شرکت نکنند و هشدار داد هرگونه رفتار تحریک آمیز و تهاجمی علیه پلیس فورا سرکوب می‌شود. کرملین نیز هشدار داد هرگونه راهپیمایی بدون مجوز با برخورد پلیس روبرو خواهد بود.

به گزارش  سردبیر پرس، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حامیان الکسی ناوالنی، منتقد کرملین برای برگزاری تظاهرات در شهرهای روسیه در روز چهارشنبه فراخوان داده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خارج نشینان را به درخواست‌های تحریک‌کننده متهم کرد و گفت هرگونه اقدام بدون مجوز غیرقانونی بوده و با احترام به تمامی مردم مجریان قانون اقدامات لازم را بر اساس قانون روسیه انجام خواهند داد.

این در حالی است که وزارت کشور روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: وزارت کشور روسیه از شهروندانش می‌خواهد تا از شرکت در راهپیمایی‌های بدون مجوز اجتناب کرده و از حضور در خیابان‌ها و میدان‌هایی که از سوی سازمان دهندگان برای اینگونه موارد اعلام شده است، خودداری کنند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، خطر ابتلا به ویروس کرونا در تجمعات گسترده نظیر همین راهپیمایی‌ها بسیار زیاد است و همچنین هشدار داد که هرگونه اقدام تحریک آمیز یا تهاجمی از سوی افراد با سرکوب نیروهای امنیتی و پلیس روبه‌رو می‌شود.

وزارت امور داخلی روسیه در بیانیه خود همچنین گفته است: این وزارتخانه و سایر آژانس‌های اجرای قانون اجازه بی ثبات کردن روسیه را نخواهند داد و هرگونه اقدام لازم و ضروری را برای حفظ نظم و مقررات در تمامی مناطق کشور انجام می دهند. همچنین تمامی مجرمان بازداشت و بابت اقداماتی که انجام می‌دهند، مسئول شناخته می‌شوند.این وزارتخانه همچنین از مردم روسیه درخواست کرد تا از خویشاوندان خود نیز بخواهند در این نوع راهپیمایی‌های بدون مجوز شرکت نکنند.