سردارسلیمانی به دور از هر گونه دیدگاه قومیتی در خدمت انسانیت بود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شارلی انویه تکیه ظهر چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل برق ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این حکمت عقلانی حاج قاسم سلیمانی است که ما را منسجم‌تر و متحدتر از قبل در کنار هم نشانده است و در […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شارلی انویه تکیه ظهر چهارشنبه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر اداره کل برق ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: این حکمت عقلانی حاج قاسم سلیمانی است که ما را منسجم‌تر و متحدتر از قبل در کنار هم نشانده است و در سنگرهای خیابانی انقلاب و جنگ تحمیلی و در زمان جنگ با داعش خونخوار که دست پرورده غرب و رژیم صهیونیستی بود، مسیحیان، مسلمانان، سنی و شیعه و … در کنار همدیگر بودند.
نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسیحیان و ارامنه در حمله داعش به سوریه، نیروهای خود را در اختیار جبهه مقاومت گذاشتند و مکتب عقلانی حاج قاسم به غیر از اخلاص و نیت خیر و حمایت از مظلومین مسیحی و سوری و عراقی نبود و امروز بر این واقف هستیم که حاج قاسم سلیمانی به دور از هر گونه دیدگاه قومیتی و دینی در خدمت انسانیت بود.
وی افزود: سردار سلیمانی همه آموزه‌های مسیح (ع) را به همه کشورهایی که ادعای تبعیت از حضرت مسیح می‌کردند نشان داد و همچنین به کشورهایی که مدعی پیروی از اسلام بودند نشان داد که در میدان باید تصمیم گرفت.
شارلی انویه تکیه اضافه کرد: حاج قاسم به دنبال میز و صندلی نبود و اثبات کرد که مقاومت در برابر استکبار هزینه اش کمتر از سازش با این جریان خونخوار است و زیبایی مطلب آنجا بود که حاج قاسم نه تنها مدافع حرم بلکه از کلیساهای مسیحی‌های سوریه و لبنان و عراق و یمن نیز دفاع کرد.
وی تصریح کرد: در یکی از عملیات‌ها که برای غلبه بر داعش یک کلیسا مسیر راه بود یکی از فرماندهان مسیحی پیشنهاد داد کلیسا را منفجر کنیم تا مسیحی‌ها را از دست داعش نجات بدهیم اما حاج قاسم اجازه نداد و از طریق دیگری راه و مسیر را باز کرد و آن‌ها را از دست تروریست‌ها نجات دادند.
نماینده مسیحی‌ها و آشوریان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما عدالت انسانی حاج قاسم را در دفاع از کلیساها و مسیحیان دیدیم و حاج قاسم معتقد بود که انسان از هر دین و مذهبی باشد آفریده خداوند متعال است. و ما امروز مفتخریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که مسئولین آن دیدگاه برادری و برابری نسبت به دیگر ادیان و مذاهب دارند.
وی افزود: ارومیه نماد اتحاد ادیان و اقوام است و ما مفتخریم که زیر پرچم جمهوری اسلامی ایرانی زندگی می‌کنیم که تابوت همه شهدای ادیان و اقوام مزین به این پرچم می‌شود.

منبع : مهر نیوز