سرقت‌های خرد در کرمانشاه ۱۷.۵ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شهرام کرمی عصر یکشنبه در نشست اعضای شورای قضائی استان کرمانشاه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی کرمانشاه، اظهار کرد: در همه حوزه‌ها تلاش شده تا بتوانیم اقداماتی را برای اجرایی شدن سند تحول قضائی داشته باشیم. وی افزود: با این وجود […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، شهرام کرمی عصر یکشنبه در نشست اعضای شورای قضائی استان کرمانشاه که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی کرمانشاه، اظهار کرد: در همه حوزه‌ها تلاش شده تا بتوانیم اقداماتی را برای اجرایی شدن سند تحول قضائی داشته باشیم.

وی افزود: با این وجود در حال حاضر ۲ مشکل اساسی در شهر کرمانشاه وجود دارد که سبب ایجاد نا امنی شده است.

دادستان کرمانشاه با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ آمار سرقت‌های خرد در کرمانشاه حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره بود که نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۷.۵ درصد رشد داشته که میانگین کشوری آن حدود ۱۹ درصد است.

کرمی بیان کرد: در شهر کرمانشاه حدود ۲ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب زندگی می‌کنند درحالیکه ظرفیت کمپ‌های شهر کرمانشاه حدود ۴۰۰ نفر است، بنابراین حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر دیگر داریم که در طول شبانه روز در شهر رها هستند و برای تأمین مواد و مایحتاج خود دست به سرقت‌های خرد می‌زنند.

وی اضافه کرد: اگر هر روز فقط ۱۰ درصد از این افراد دست به سرقت بزنند روزانه ۱۶۰ سرقت خواهیم داشت در حالی که امکانات و نیروی انتظامی هم برای جلوگیری از این سرقت‌ها به اندازه کافی نیست و در نهایت وجود این سرقت‌ها نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

دادستان کرمانشاه از تیراندازی با سلاح هم به عنوان مشکل دیگر در شهر کرمانشاه یاد کرد که باعث ایجاد حس ناامنی بین شهروندان شده است.

وی ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای را در دستگاه قضائی استان کرمانشاه تشکیل داده‌ایم که در آن به پرونده تیراندازی‌ها به صورت جداگانه رسیدگی می‌شود.

کرمی از وجود فرهنگ اسلحه دوستی در منطقه زاگرس و همجواری کرمانشاه با ۲ اقلیم کردی و عربی نشین عراق به عنوان مهمترین دلایل بالا بودن آمار تیراندازی‌ها در کرمانشاه یاد کرد و گفت: در کشور ترکیه کارخانجات زیاد ساخت اسلحه وجود دارند که تولیدات خود را به منطقه اقلیم کردستان عراق سرریز می‌کنند که بخشی از آن به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶ هزار سلاح قاچاق در کرمانشاه کشف و ضبط شده است، گفت: هرچند که حدود ۸۰ درصد از تیراندازی‌هایی که در شهر کرمانشاه انجام می‌گیرد بدون خسارت جانی و مالی است و تنها برای ترساندن صورت می‌گیرد اما باز هم وقوع آن حس ناامنی را بین مردم ایجاد می‌کند.

منبع : مهر نیوز