سرنوشت سیمان سمنگان در انتظار تصمیم بنیاد مستضعفان و آستان قدس

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین حاجی بگلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در یکی از کارخانه‌های شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل ۲۷ طرح صنعتی و معدنی آماده کرده است که با ورود بخش خصوصی می‌توان این طرح‌ها را اجرا کرد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین حاجی بگلو ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در یکی از کارخانه‌های شهرستان شیروان برگزار شد، اظهار کرد: این اداره کل ۲۷ طرح صنعتی و معدنی آماده کرده است که با ورود بخش خصوصی می‌توان این طرح‌ها را اجرا کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی ۳۳۰ واحدهای صنعتی دارد که بسیار کم بوده و باید به بیش از هزار واحد برسد.
وی افزود: این اداره کل موضوع ملی کردن سنگ‌های معدنی این استان را در دستور کار قرار داده و از سوی دیگر به دنبال آن است تا با کمک بخش خصوصی پهنه معدنی شهرستان شیروان را شناسایی کند.
حاجی بگلو تصریح کرد: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه فرآوری باریت در شهرستان مرزی راز و جرگلان اعلام آمادگی کرده و مقدمات در حال انجام است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پیگیری‌ها برای خارج کردن پروژه سیمان سمنگان از بلاتکلیفی، گفت: بنیاد مستضعفان و آستان قدس وارد مذاکره شده اند تا در خصوص اجرای سیمان سمنگان تصمیم گیری کنند.
وی افزود: در حال حاضر ۳۳۰ واحد صنعتی و ۲۵۹ واحد معدنی در استان فعال هستند و در سال جاری ۱۱۲ مجوز تأسیس واحد صنعتی ارسال شده که در این زمینه شاهد رشد ۱۵ درصدی بودیم.
حاجی بگلو بیان داشت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته ۳۲۰ مصوبه داشت اما مشکلات ۸ واحد صنعتی و معدنی استان حل نشد و بناست در ستاد کشوری بررسی شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در انتها با بیان اینکه در این استان ۳۲ هزار واحد صنفی و ۱۸ هزار انبار وجود دارد، گفت: تعداد بازرسان این اداره کل اندک است و مردم در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن ۱۲۴ تخلف مشاهده شده را گزارش دهند.

منبع : خبرگزاری مهر