سریال ادامه دار نقض حقوق بشر در بحرین

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین گفت که رژیم بحرین در سطوح مختلف مرتکب نقض حقوق بشر علیه شیعیان می‌شود و همچنان به نقض حقوق بشر علیه مردم این کشور ادامه می‌دهد. باقر درویش در ادامه مصاحبه با المعلومه افزود: مقامات رژیم آل خلیفه […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «باقر درویش» رئیس انجمن حقوق بشر بحرین گفت که رژیم بحرین در سطوح مختلف مرتکب نقض حقوق بشر علیه شیعیان می‌شود و همچنان به نقض حقوق بشر علیه مردم این کشور ادامه می‌دهد.
باقر درویش در ادامه مصاحبه با المعلومه افزود: مقامات رژیم آل خلیفه در بحرین حداقل ضمانت‌ها را برای محاکمه عادلانه به شدت نقض می‌کنند و نهادهای قضائی بسیاری از قربانیان را به اتهامات جنایی بر اساس اعترافاتی که از آنها تحت شکنجه و زور گرفته می‌شود، محکوم می‌کنند.
وی تصریح کرد: همه دستگیری‌ها در بحرین به منزله نقض قوانین و منشورهای بین‌المللی است. ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر تصریح می‌کند که هر کسی حق زندگی و آزادی دارد و ماده ۹ آن تصریح می‌کند که هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه دستگیر، بازداشت یا تبعید کرد.
درویش با اشاره به اینکه رژیم بحرین به روند نقض حقوق بشر در این کشور ادامه می‌دهد، گفت: بیشتر دستگیری‌های گزارش شده در بحرین، حداقل در یکی از این دو دسته ذکر شده قرار می‌گیرد و نقض ماده ۳ یا ۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر محسوب می‌شود.
این اظهارات رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در حالی است که «ابراهیم المدهون» نویسنده و تحلیلگر سیاسی مخالف رژیم آل خلیفه، پیشتر در مصاحبه با المعلومه از ادامه محدودیت‌های وضع شده توسط مقامات بحرینی بر شهروندان شیعه این کشور برای انجام مناسک مذهبی خود انتقاد کرده بود.

منبع : مهر نیوز