سفر بیش از ۱ میلیون نفر به کاشان در ایام تعطیلات نوروزی امسال

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس محمدشریف زارعی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اردوی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که در دانشگاه کاشان برگزار شد، اظهار داشت: شهر کاشان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که بیش از هشت هزار سال تمدن دارد و این […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس محمدشریف زارعی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اردوی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که در دانشگاه کاشان برگزار شد، اظهار داشت: شهر کاشان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است که بیش از هشت هزار سال تمدن دارد و این شهر مملو از آثار میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری است.
وی با بیان اینکه کاشان دارای یک منطقه کویری بکر و زیبا است، ابراز داشت: از سویی دیگر این منطقه دارای مناطق کوهستانی و ییلاقی همچون قمصر، نیاسر و برزک است که تنوع آب و هوایی این منطقه را به خوبی نشان می‌دهد.
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان از وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۳۵۰ اثر از این تعداد ثبت ملی شده‌اند و آثاری همچون باغ فین کاشان نیز ثبت جهانی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کاشان همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است، گفت: به دلیل وجود تأسیسات مطلوب گردشگری و همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب و مهمان نوازی مردم کاشان این شهر یکی از مقاصد اصلی گردشگران است.
زارعی با اشاره به فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ و سفر گردشگران و مسافران نوروزی از سراسر کشور به کاشان افزود: از ابتدای تعطیلات تا به امروز بیش از یک میلیون نفر به شهرستان کاشان سفر کرده‌اند و از مناطق مختلف تاریخی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم در سطح شهرستان توسعه گردشگری است، تاکید کرد: یکی از مهمترین ابزارهای رسیدن به این هدف مشارکت‌های مردم و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی است که امیدواریم با همکاری و همدلی بتوانیم در جهت توسعه این صنعت گام برداریم.
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه گردشگری سلامت و گردشگری صنعتی دو حوزه مغفول در صنعت گردشگری کاشان است، گفت: یکی از مهمترین راه‌های جذب گردشگر و توریسم خارجی برگزاری همین اردوها برای دانشجویان غیر ایرانی است و از این رو ما از برگزاری اینچنین برنامه‌هایی در کاشان استقبال می‌کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر