سفر فرستاده آمریکا به عربستان برای برقراری آتش بس در یمن

به گزارش سردبیر پرس به نقل از العهد، «تیموثی لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن امروز با «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن دیدار و درباره تلاشهای انجام شده برای آتش بس در یمن گفتگو کرد. در این دیدار مسائل انسانی و تلاشها و اقدامات بین المللی برای برقراری آتش بس در یمن […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از العهد، «تیموثی لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن امروز با «محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن دیدار و درباره تلاشهای انجام شده برای آتش بس در یمن گفتگو کرد.
در این دیدار مسائل انسانی و تلاشها و اقدامات بین المللی برای برقراری آتش بس در یمن و ایجاد صلح و ثبات در این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لندرکینگ روز گذشته (چهارشنبه) برای دیدار با مسئولان یمنی و سعودی وارد ریاض شد و پیش از دیدار با سفیر عربستان در یمن با «معین عبدالملک» نخست وزیر دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» دیدار کرد.
عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.
این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده است و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع : مهر نیوز