سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه آموزش و پرورش است

آیت الله علیرضا اعرافی عصر دوشنبه در نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه آموزش و پرورش است گفت: […]

آیت الله علیرضا اعرافی عصر دوشنبه در نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در مدرسه علمیه معصومیه قم با حضور نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چراغ راه آموزش و پرورش است گفت: ما تا تحقق کامل اهداف این سند فاصله کمی نداریم و باید با برداشتن گام‌های بلندتر و سریع‌تر و با همکاری حوزویان و دانشگاهیان این فاصله را کمتر کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه تلاش مشترک نماد دین و آموزش و پرورش در ارتقای رویکرد عقلانی و اجتماعی در حوزه تعلیم و تربیت را مهمترین رویکرد سند تحول آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: این رویکرد مبتنی بر گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی، جامع و متناظر به ساحت‌های تربیتی است.
وی افزود؛ داشتن نظریه جامع در این زمینه ضروری است و اگر بخواهیم یک تعلیم و تربیت تام و تمام داشته باشیم باید همه قلمروهای دانشی آموزش و پرورش و حوزه علمیه مورد توجه قرار بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نگاه جامع به علم و معرفت، ایران و اسلام از دیگر رویکردهای سند تحول آموزش و پرورش برشمرد و افزود: رویکرد ما و غرب، رویکرد کار، تلاش و مهارت‌های کاربردی و زندگی از دیگر موضوعات مهم سند تحول بنیادین است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به پیشگامی ایران در تولید اسناد بالادستی گفت: ایران اسلامی دارای گنجینه‌ای از اسناد پایه است اما هنوز برای تحقق اهداف این اسناد جای کار دارد.
رئیس شورای عالی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای تحقق اهداف این اسناد برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی و اجرایی کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ رشته و گرایش در حوزه و مراکز حوزوی در حال اجرا است که بخش عمده‌ای از این رشته‌ها مرتبط با موضوع تعلیم تربیت است.