سهم خراسان‌جنوبی از نمایشگاه مجازی کتاب تهران/۱۸ ناشر شرکت کردند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، معمولاً در بطن اتفاقات و رویدادها ضعف‌ها و خلاءها خود را نشان می‌دهد و مسائل فرهنگی نیز از این قصه مستثنی نیست. دومین نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی است تا همه ناشران در نقاط مختلف کشور بتوانند کتب خود را عرضه کرده و علاقمندان نیز به راحتی آن را تهیه نمایند. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، معمولاً در بطن اتفاقات و رویدادها ضعف‌ها و خلاءها خود را نشان می‌دهد و مسائل فرهنگی نیز از این قصه مستثنی نیست. دومین نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی است تا همه ناشران در نقاط مختلف کشور بتوانند کتب خود را عرضه کرده و علاقمندان نیز به راحتی آن را تهیه نمایند.
اما به راستی سهم خراسان‌جنوبی و ناشران استان از این رویداد فرهنگی چیست و چه تعداد از ناشران مجوز دار دیار فرهنگ و معلم پرور کتب خود را عرضه کرده‌اند و آیا این ناشران توان رقابت با ناشران شناخته شده در سطح کشوری را دارند.
آیا در خراسان جنوبی نگاه به سمت فروش‌های آنلاین آن هم در شرایط کرونایی رفته است یا خیر؟
محمود رمضانی معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصت بسیار خوبی است تا مردم بتوانند کتب مورد علاقه و پسند خود را از نمایشگاه خریداری کنند.
سال گذشته تنها سه ناشر شرکت کردند
وی با بیان اینکه هزینه پست برای خریداران محاسبه نشده و به صورت رایگان ارسال می‌شود، گفت: سال گذشته به واسطه اینکه اولین سال برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی بود، ناشران استان تمایلی برای شرکت نداشته و تنها سه ناشر در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.
معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ۳۰ ناشر مجوز دار وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ ناشر و کتابفروشی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال جاری حضور پیدا کرده‌اند.
رمضانی گفت: هر چند در سطح کشور ناشران به نامی وجود دارد که علاقمندان خاص خود را دارند ولی در خراسان جنوبی نیز ناشرانی داریم که توان رقابت با آن‌ها را داشته و کتب بسیار خوبی را به چاپ رسانده‌اند که بسیار ارزشمند است.
تخفیف ویژه برای دانشجویان و طلاب
وی ادامه‌داد: بسیاری از طلاب و دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز با استفاده از تخفیفات ویژه می‌توانند از این نمایشگاه کتاب خریداری کنند.
معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا سبک جدیدی از زندگی را رقم زده است که یک مورد آن همین نمایشگاه‌های مجازی و خریدهای آنلاین است که موجب رعایت بیشتر فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی می‌شود.
گفتنی است افراد با مراجعه به آدرس https://book.icfi.ir/ می‌توانند در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت و کتب مورد نظر خود را با تخفیف خریداری کنند.