سه طرح سرمایه‌گذاری امسال در بندر شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد

علی‌رضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های احداث مخازن نگهداری فرآوردهای نفتی با ظرفیت ۳۵ هزار و ۴۰۰ متر مکعب، احداث پایانه‌های ترانزیتی و صادراتی با مساحت ۱۲.۸ هکتار و همچنین تاسیسات مخازن نگهداری، تسهیلات دریافت و پردازش مواد زائد و نفتی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع […]

علی‌رضا محمدی کرجی ران روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های احداث مخازن نگهداری فرآوردهای نفتی با ظرفیت ۳۵ هزار و ۴۰۰ متر مکعب، احداث پایانه‌های ترانزیتی و صادراتی با مساحت ۱۲.۸ هکتار و همچنین تاسیسات مخازن نگهداری، تسهیلات دریافت و پردازش مواد زائد و نفتی به مساحت ۹۰۰۰ متر مربع می‌باشد .
وی ارزش سرمایه گذاری اولیه در این سه طرح را رقمی افزون بر یک‌هزار و  ۴۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این سه طرح برای ۲۸۰ نفراز جوانان منطقه اشتغال به همراه دارد.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پروژه سرمایه‌گذاری دیگر به مساحت ۸هزار و۵۰۰ متر مربع خبرداد.
محمدی کرجی‌ران افزود: این طرح نیز احداث مخازن نگهداری فرآورده‎های نفتی است که با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶۷ میلیارد ریال به زودی آغاز و در دوره ساخت  ۲۴ ماه خود برای ۲۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
بندر شهید رجایی واقع در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس با ۳۶ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینالهای کانتینری کشور، با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۱۰۰ میلیون تن کالا، بزرگترین و مهم‌ترین بندر جمهوری اسلامی ایران است که به تنهایی ۵۸ درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات جابه جایی فرآورده‌های نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.
این بندر مهم و راهبردی بواسطه قرار داشتن در کنار صنایع بزرگ هرمزگان از جمله فولاد، آلومینیوم، پالایشگاه و نزدیکی به برخی از مهمترین استانهای صنعتی کشور و همچنین برخورداری از زیرساختها و بخش های مختلف حمل و نقل و اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده تاریخی ابریشم، بیشترین نقش را در صنعت حمل و نقل کشور ایفا می‌کند.