سواحل نباید رها شود/ کاهش شدید جمعیت در مازندران

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید محمود حسینی پور شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به شعار سال جاری تولید دانش بنیان را مهمترین شاخص و محور حرکت و توسعه بیان کرد و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: عملیات بیت المقدس از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس و غرور […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سید محمود حسینی پور شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به شعار سال جاری تولید دانش بنیان را مهمترین شاخص و محور حرکت و توسعه بیان کرد و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: عملیات بیت المقدس از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس و غرور آفرین بوده است.
وی افزود: این عملیات تحول بزرگی در جنگ و دفاع مقدس ایجاد کرد و با فرمان تاریخی حضرت امام راحل و فتح خرمشهر، ورق در دفاع مقدس برگشت و فتوحات زیادی نصیب کشور شد.
وی با اشاره به میزبانی از هشت شهید گمنام اظهار داشت: امسال با حضور مردم در تجلیل از شهدای خوشنام، پیام روز سوم خرداد، پیام مقاومت در کشور طنین انداز می‌شود.
استاندار مازندران با اظهار اینکه همواره با یاد شهدا خاکریزها را فتح می‌کنیم، گفت: ملت ایران هیچ گاه شهدا را فراموش نمی‌کنند و مردم استان با انگیزه تمام نسبت به برپایی یادواره‌های شهدا اقدام می‌کنند.
حسینی پور با تاکید بر رعایت و توجه به قانون یادآور شد: مدیران در سایه تعامل، همکاری و همفکری باید برای عبور از شرایط سخت برنامه ریزی کنند.
وی از قهرمانان و مدال آوران ورزشی استان تقدیر کرد و گفت: مردم مازندران در عرصه‌های ملی و بین المللی به خوبی درخشش دارند و جوانان غیرتمند زیادی را در حوزه‌های مختلف تقدیم کرده اند و سبب ثبت نام مازندران در تاریخ شده است.
وی نقش مازندران را در دفاع از ارزش‌های اسلامی برجسته خواند و گفت: قهرمانان با اهتزادرآوردن پرچم استان در مجامع ملی و بین المللی سبب افتخارآفرینی برای استان و کشور شدند.
استاندار مازندران با عنوان اینکه باید نقش پررنگی را در حوزه‌های ملی و بین المللی ورزشی داشته باشد، فعال شدن هیئت‌های ورزشی را از جمله انتظارات برشمرد و با اشاره به آزادسازی سواحل و تهدیداتی که از نظر فرهنگی و جانی وجود دارد، افزود: تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد و دستگاه‌های مختلف و فرمانداری‌ها باید پای کار و میدان باشند.
حسینی پور با تاکید براینکه نباید ساحل را به حال خود رها کنیم، افزود: در هر شهرستان مجموعه‌های فرهنگی با مدیریت فرمانداری نسبت به کنترل و مدیریت فرهنگی سواحل توجه ویژه ای داشته باشند.
وی گفت: برخی‌ها تصور می‌کنند آزادسازی ساحل به معنای آزادسازی همه تفریحات ساحلی است در حالی که این گونه نیست و باید مسئولان و فرمانداران شهرهای ساحلی در این زمینه توجه کافی داشته باشند.
استاندار مازندران وضعیت استان را از نظر جمعیت نامطلوب دانست و گفت: میانگین رشد جمعیت در استان پایین‌تر از کشوری است و این وضعیت زیبنده استان نیست و نیازمند آن هستیم که به سرعت و با دقت این موضوع آسیب شناسی کنیم.
وی با اشاره به کاهش شدید جمعیت، افزایش جمعیت مهاجر را برای فرهنگ استان خطرناک دانست و گفت: جمعیت یکی از مؤلفه‌های اقتدار هر شهر و کشوری است و باید روی این موضوع کار کنیم، از این رو کارگروه‌های جمعیت در استان فعال شود.

منبع : مهر نیوز