سیاست دستگاه قضایی حفاظت از عرصه های طبیعی و اراضی ملی است

به گزارش سردبیر پرس، احمدرضا بهرامی در جلسه اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام دستگاه قضا برای حفظ اراضی ملی، اظهار کرد: برای اجرای احکام قضائی قانون حرف اول را می‌زند و تلاش مسئولان امر باید مبتنی بر اجرای دقیق قانون و صیانت از حقوق عامه انجام پذیرد. […]

به گزارش سردبیر پرس، احمدرضا بهرامی در جلسه اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهتمام دستگاه قضا برای حفظ اراضی ملی، اظهار کرد: برای اجرای احکام قضائی قانون حرف اول را می‌زند و تلاش مسئولان امر باید مبتنی بر اجرای دقیق قانون و صیانت از حقوق عامه انجام پذیرد.
وی به مشکلات منطقه «سبزه کوه» اشاره کرد و ادامه داد: راهکارهای لازم برای حفاظت از اراضی این منطقه باید تدوین و اجرایی شود.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با توجه به ساخت و سازهای بدون مجوز در منطقه سبزه کوه شهرستان «کیار» این موضوع باید بررسی و اگر حکم قضائی در این خصوص صادر شده است نسبت به اجرای قاطع حکم و تخریب مستحدثات اقدام شود.
بهرامی افزود: برای کاشت غیر مجاز درختان در اراضی منطقه و همچنین بناهای غیرمجازی که در حال حاضر حکمی برای آنها صادر نشده مراتب باید پس از احصاء و جمع بندی در کارگروهی خاص مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مسأله چرای گسترده دام در منطقه «سبزه کوه»، فرسایش خاک و پوشش گیاهی منطقه از جمله موضوعات مهمی است که نهادهای متولی باید آنها را در دستور کار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: کنترل و نظارت بر این امر ضمن بازنگری در اعطا مجوزها، وضعیت دامداران منطقه را بررسی شود و اگر اشخاصی در گذشته دارای دام و مجوز چرا بوده و در حال حاضر فاقد دام است مجوز آن‌ها ابطال شود.
بهرامی گفت: دستگاه‌های اجرایی باید از استقرار هر گونه تجهیزات در منطقه و یا اختصاص امکاناتی که می‌تواند موجب سو استفاده افراد سودجو را فراهم می‌آورد خودداری کنند.