شاخص نادر طالب زاده فعالیت قرارگاهی در جبهه فرهنگی انقلاب بود

به‌گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین قرایی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده از پیشگامان رسانه و هنر انقلاب در مسجد الزهرا (س) اراک اظهار کرد: خیلی‌ها معتقدند که ادبیات و عنوان انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شروع شد و زمانی‌که حضرت امام‌خمینی (ره) را در ۱۵ خرداد دستگیر کردند جبهه فکری و […]

به‌گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین قرایی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده از پیشگامان رسانه و هنر انقلاب در مسجد الزهرا (س) اراک اظهار کرد: خیلی‌ها معتقدند که ادبیات و عنوان انقلاب اسلامی از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شروع شد و زمانی‌که حضرت امام‌خمینی (ره) را در ۱۵ خرداد دستگیر کردند جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی شکل گرفت.
وی ادامه داد: در ایام ۱۲ تا ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی حاج نادر طالب‌زاده از هنرمندان متعهد و انقلابی که در جهاد تبیین و روشنگری انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفا کرد و در راه‌پیمایی‌های اوایل انقلاب در حال فیلم‌برداری و عکس‌برداری بود.
مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما عنوان کرد: حاج نادر طالب زاده به دو نفر از هنرمندان بسیار عشق می‌ورزید، یکی یوسفعلی میرشکاک و دیگری حسین بهزاد.
جبهه فکری و فرهنگی انقلاب را جدی نگرفتیم
قرایی عنوان کرد: جبهه فکری و فرهنگی انقلاب را جدی نگرفتیم زیرا به یکدیگر حسادت داریم ولی حاج نادر طالب زاده همیشه در جبهه‌های فکری و فرهنگی دست می‌گرفت بخصوص جوانان را کمک می‌کرد تا در این زمینه رشد کنند و امثال طالب زاده‌ها کم نیستند بنابراین باید با شناسایی هنرمندان انقلابی و مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تقویت کرد.

وی بیان کرد: استاد نادر طالب زاده در دوره دوم جشنواره عمار به عنوان دبیر علمی و بنده به عنوان دبیر اجرایی حضور داشتم و در آن زمان جشنواره عمار هنوز رشد نکرده بود و آثاری که ارسال کرده بودند کمتر ۵۰۰ آثار بود و در آن زمان شاهد بودم که استاد نادر طالب زاده بسیار به نوجوانان و جوانان اهمیت ویژه می‌دادند و امروز همان جوانان مستند ساز شده‌اند.
مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما با اشاره به نقش مؤثر استاد طالب زاده در آموزش نسل جوان در مباحث هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: نادر طالب زاده مانند شهدا زندگی ساده ای داشت و فعالیتش در جبهه‌های فرهنگی قرارگاهی بود که هنرمندان و جوانان را با انقلاب اسلامی پیوند می‌داد.
نباید بین مردم و هنرمندان انقلابی فاصله باشد
قرایی تصریح کرد: خیلی از کسانی که مسئول می‌شوند با هر گرایش سیاسی درب اتاق‌هایشان بسته است و در فضای توجه و اهمیت به جوانان نیستند و این اتفاق را به وضوح در جامعه می‌بینیم به بسیار آسیب می‌زند.
وی افزود: پیام‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی در یک جزوه ۶۰ صفحه‌ای با عنوان «قراراگاه فرهنگی» گردآوری شده که آغشته به درد و انقلابی‌گری است. پیشنهاد می‌کنم که این جزوه را مطالعه کنید نسخه‌ای است که برای همه تجویز می‌شود.
مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما با بیان اینکه پیام نادر طالب زاده حاوی استکبار ستیزی و ایثار و فداکاری بود، گفت: انقلاب اسلامی هنر را مردمی کرد پس نباید بین مردم و هنرمندان انقلابی فاصله باشد که نادر طالب زاده با رویه شهیدوارانه، مردمی و انقلابی این فاصله را کم کرد از این رو در دل مردم جای دارد.

منبع : مهر نیوز