شرایط برای تشکیل «دولت اکثریت» در عراق دشوار است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از بغداد الیوم، «عدنان الزرفی» دبیرکل جنبش «الوفاء» عراق در سخنانی تصریح کرد: اگر اراده‌ای برای اتحاد بیت شیعی وجود نداشته باشد، تشکیل دولت سخت می‌شود. بر اساس این گزارش، وی گفت: اتحاد سه گانه (متشکل از مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی) برای مدت طولانی دوام نخواهد […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از بغداد الیوم، «عدنان الزرفی» دبیرکل جنبش «الوفاء» عراق در سخنانی تصریح کرد: اگر اراده‌ای برای اتحاد بیت شیعی وجود نداشته باشد، تشکیل دولت سخت می‌شود.
بر اساس این گزارش، وی گفت: اتحاد سه گانه (متشکل از مقتدی صدر، محمد الحلبوسی و مسعود بارزانی) برای مدت طولانی دوام نخواهد آورد. در حال حاضر، محقق شدن پروژه دولت اکثریت دشوار است.
پیشتر «فاضل موات» عضو ائتلاف دولت قانون در سخنانی پیرامون روند مذاکرات انجام شده توسط هیئت هماهنگی و دیگر گروه‌های سیاسی گفت: مذاکرات انجام شده توسط هیئت هماهنگی با گام‌های بلند پیش می‌رود و پیشرفت‌های غیرمنتظره ای وجود دارد.
وی تاکید کرد: اعضای وابسته به ائتلاف‌ها و سایر گروه‌ها وجود دارند که برخی از آنها به هیئت هماهنگی پیوسته اند و برخی در حال مذاکره با آنها برای پیوستن هستند.
این شخصیت عراقی در ادامه اظهاراتش در این زمینه عنوان کرد: پس از اینکه هیئت هماهنگی، خود را در ثبات قدم در مذاکرات سیاسی ثابت کرد، اقبال قابل توجهی از سوی نیروهای مستقل نسبت به آن دیده می‌شود.

منبع : مهر نیوز