شروط کمیته المپیک برای حمایت مالی از مربیان خارجی فدراسیون ها

کمیته ملی المپیک بحث کمک مالی به فدراسیون هایی که از مربی خارجی استفاده می کنند را مورد بررسی قرار می‌دهد. به گزارش سردبیر پرس، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قرار است بحث حمایت مالی به فدراسیون هایی را بررسی کند که از مربی خارجی استفاده می کنند تا در پرداخت هزینه های مربیان خارجی […]

کمیته ملی المپیک بحث کمک مالی به فدراسیون هایی که از مربی خارجی استفاده می کنند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش سردبیر پرس، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک قرار است بحث حمایت مالی به فدراسیون هایی را بررسی کند که از مربی خارجی استفاده می کنند تا در پرداخت هزینه های مربیان خارجی کمک کند. البته در کمک مالی به این فدراسیون ها چند نکته مدنظر است که بر اساس آن، حمایت مالی انجام می شود.
این کمک شامل فدراسیون هایی است که از مربی خارجی استفاده می‌کنند و در دوره قبل بازی‌های آسیایی مدال گرفته‌اند و در بازیهای آسیایی هانگژو نیز مدال می‌گیرند که البته بیشتر کسب مدال طلا مدنظر است.  
اگر فدراسیونی نیز بخواهد از وجود مربی خارجی استفاده کند، کار کارشناسی انجام می شود که مربی سطح کیفی بالایی داشته باشد و حضورش به مدال‌آوری آن رشته در بازی های آسیایی کمک کند و اگر حضور این مربی خارجی باز هم در مدال آوری رشته مربوطه موثر نباشد، کمک شامل حالش نمی شود. در واقع فدراسیون هایی که از مربی خارجی خوب استفاده می‌کنند و در بازی‌های آسیایی هم مدال‌آور خواهند بود از این حمایت مالی بهره‌مند خواهد بود.
این موضوع در جلسه قبلی هیات اجرایی خارج از دستور جلسه مطرح شد و  قرار است در دستور کار جلسه آتی هیات اجرایی قرار بگیرد تا بحث شود اما به احتمال زیاد این حمایت مالی با رعایت شرط های موجود انجام می شود.  
در حال حاضر فدراسیون هایی نظیر قایقرانی، هندبال، کبدی و تیروکمان از وجود مربی خارجی استفاده می کنند.
برای کمک مالی ۱۵ میلیاردی به فدراسیون ها نیز قرار است بررسی‌های کارشناسی انجام شود که به هر فدراسیون چه مبلغی تعلق بگیرد و بر این اساس از هیات اجرایی مهین فرهادی زاد، علیرضا پاکدل و علیرضا سهرابیان در این کمیته کارشناسی حضور دارند.
انتهای پیام