شروع به‌کار همزمان ۲۱۲ خانه هلال در مناطق کم‌برخوردار کشور

به گزارش سردبیر پرس، کریم همتی در این آئین با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه دبیرکل و حوزه داوطلبان جمعیت برای گسترش خانه‌های هلال در مناطق محروم کشور گفت: ایده خانه‌های هلال که در سال ۹۴ مطرح شده اما مسکوت مانده بود در سال ۹۹ به عنوان اولویت جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای تاب‌آوری […]

به گزارش سردبیر پرس، کریم همتی در این آئین با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه دبیرکل و حوزه داوطلبان جمعیت برای گسترش خانه‌های هلال در مناطق محروم کشور گفت: ایده خانه‌های هلال که در سال ۹۴ مطرح شده اما مسکوت مانده بود در سال ۹۹ به عنوان اولویت جمعیت هلال‌احمر برای ارتقای تاب‌آوری اجتماعی محلات محروم مورد توجه ویژه قرار گرفت چراکه تجربه راه‌اندازی ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور و در دوران پس از انقلاب، تجربه موفقی بود. چشم‌انداز ما در هلال‌احمر نیز بر راه‌اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در مناطق محروم، دورافتاده و صعب‌العبور کشور است.
همتی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۵۰۰ خانه هلال در سراسر کشور افتتاح و راه‌اندازی شده است، افزود: محله هرندی در شهر تهران، یکی از آسیب‌پذیرترین محلات از منظر معضلات اجتماعی بود که اقدامات هلال‌احمر در این محله ازجمله راه‌اندازی خانه هلال و توانمندسازی مردم از طریق ارائه آموزش‌های لازم و دیگر اقدامات حمایتی انجام شده در این محله، باید الگویی برای محلات کم‌برخوردار سراسر کشور باشد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید ریاست جمهوری و با حمایت رئیس جمهور منتخب، همچون ۲ سال گذشته، راه‌اندازی خانه‌های هلال به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های ویژه مورد توجه بوده و توسعه این خانه‌ها با هدف تاب‌آوری جامعه و توانمندسازی مردم مناطق محروم کشور برای مواجهه با بحران‌ها، تداوم یابد.
همتی با بیان اینکه در جامعه تاب‌آور، حوادث با کمترین استرس از سوی مردم مدیریت می‌شوند، افزود: مزایای خانه‌های هلال نسبت به خانه‌های بهداشت؛ داوطلب محوری و مدیریت مردمی و چندگانه این خانه‌ها بدون نیاز به بودجه دولت است. علاوه بر این با توسعه خانه‌های هلال در مناطق محروم و صعب‌العبور، توزیع اقلام امدادی و زیستی به شکل ساماندهی شده و عادلانه انجام خواهد شد و همه مردم به شکل یکسان از توزیع اقلام بهره‌مند می‌شوند.
وی به حمایت مالی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر از ایده راه‌اندازی خانه‌های هلال اشاره کرد و گفت: با حمایت فدراسیون و همچنین از محل منابع جمعیت، همزمان با توسعه خانه‌های هلال، تجهیز این خانه‌ها و فضاهای آموزشی مناسب به منظور شروع آموزش و توانمندسازی مردم از پایه، دنبال خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: ۲۰۲۰ محله به عنوان محلات محروم کشور شناسایی شده‌اند که الگوی مناسب کار جمعیت در این محلات از نظر همکاری مناسب بین بخشی با سایر ارگان‌ها؛ محله هرندی تهران و همچنین ۲۱۲ خانه هلالی که از امروز شروع به کار می‌کنند، خواهد بود. با استفاده از ظرفیت خیرین، توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال اولویت اصلی ما بوده و امیدواریم با این اقدام، گام کوچکی در جهت رفع معضلات اجتماعی جامعه برداریم.