شرکت‌های دانش بنیان توانایی رفع نیازهای صنایع غرب بندرعباس را دارند

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، گفت: شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت و توانایی بسیار خوبی برای رفع نیازهای صنایع غرب و سازمان‌ها در استان برخودار هستند.

علی فتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی و مهم شرکت‌های دانش بنیان استان در بخش مشتری و بازاریابی است، اظهار کرد: درصورتیکه صنایع، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و… برخی از نیازهایشان را از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند، افزایش اشتغالزایی، رونق و شکوفایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در استان به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: به بازار رقابتی بودن محصولات دانش بنیان هم اعتقاد داریم و معتقدیم شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت خوبی در ارائه خدمات به حوزه‌های مختلف در استان دارد و حتی بصورت کنسرسیوم با همکاری سایر دانشگاه‌ها هم می‌توانیم خدمات فن آورانه به جامعه هدف ارائه دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به دنبال تسهیلات و کمک بلاعوض نیستند و فقط از صنایع، سازمان‌ها و ارگان‌ها انتظار حمایت برای خرید محصولات داریم.

فتی خاطر نشان کرد: به مجموعه شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله رنگ‌های ترافیکی، آسفالت‌های مقاوم، جداول، سطل زباله ماندگار و… خدمات ارائه می‌کنیم و در صورت تحقق آن و اعلام نیاز فن آورانه شهرداری، اثرات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در شهر برای مردم هم مشخص و ملموس می‌شود.

وی ابراز کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله آی تی(هوشمندسازی، خدمات امنیت شبکه، خدمات شهری، فروش آنلاین ماهی، میوه و سبزی، آموزش و…)خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی دریایی، مکانیک و مواد، لوازم آرایشی و بهداشتی، تولیدات آزمایشگاهی و…. فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با بیان اینکه برای فعالیت در پارک بایستی ایده های علمی به محصول اقتصادی و بازار پسند تبدیل شود، گفت: موفقیت مجموعه پارک در گروی موفقیت دانشگاه‌هاست زیرا در مراکز علمی ایده پردازی وجود‌ دارد و پایان نامه‌های جدید شکل می‌گیرد.

فتی با اشاره به اینکه هرمزگان یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است، بیان کرد: در پی فراهم کردن بستری ویژه برای عرضه و تقاضای فناوری هستیم، زیرا شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت و توانایی خوبی برای رفع بسیاری از نیازهای صنایع و سازمان‌ها در استان را برخودار هستند

وی در پایان با اشاره به بازدید نازنین شیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از برج فناوری هرمز، اظهار کرد: معاون استاندار از ارائه ظرفیت و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان به صنایع استقبال کرد و قرار است در کارگروه پژوهش و فناوری استان، سه شرکت دانش بنیان به نمایندگی توانمندی و ظرفیت‌هایشان را در حوزه‌های مختلف ارائه کنند.