شرکت “جهش فناوری معتمد” به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست

کیت تعیین نیاز به شیمی درمانی مبتلایان به سرطان پستان به عنوان نخستین محصول دانش‌بنیان شرکت جهش فناوری معتمد پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی ثبت شد. به گزارش سردبیر پرس، دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که انجام تحقیقات کاربردی با هدف تولید و ارائه […]

کیت تعیین نیاز به شیمی درمانی مبتلایان به سرطان پستان به عنوان نخستین محصول دانش‌بنیان شرکت جهش فناوری معتمد پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی ثبت شد.

به گزارش سردبیر پرس، دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که انجام تحقیقات کاربردی با هدف تولید و ارائه محصولات و خدمات فناورانه در راستای ارتقاء سطح درمان‌های نوین بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان و کاهش آلام مبتلایان به سرطان، رویکرد اصلی این پژوهشکده به شمار می‌آید، کیت تعیین نیاز به شیمی درمانی مبتلایان به سرطان پستان به عنوان نخستین محصول دانش‌بنیان شرکت “جهش فناوری معتمد” پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی ثبت شد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت “جهش فناوری معتمد” که به منظور تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه محققان پژوهشکده سرطان معتمد راه‌اندازی شده، چند محصول دیگر را نیز جهت ارزیابی و تایید دانش‌بنیانی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه کرده است و در نظر دارد با اخذ هر چه سریعتر مجوز، تجاری‌سازی این محصولات و ارائه خدمت به بیماران را آغاز نماید.
دکتر صرامی تصریح کرد: مطالعات گسترده نشان داده‌اند که تعداد زیادی از بیماران مبتلا به سرطان پستان، بویژه بیماران با مرحله پایین از شیمی‌درمانی بعد از جراحی سودی نمی‌برند و این بیماران با یک درمان کم‌تهاجمی‌تر مانند هورمون‌درمانی می‌توانند به زندگی ادامه داده و ریسک عود بیماری در آنها پایین است. تشخیص این بیماران تنها با استفاده از انجام تست‌های چندژنی امکان‌پذیر است. به‌ این‌ترتیب می‌توان با استفاده از این آزمایش‌ها از درمان نابجای شیمی درمانی در تعداد کثیری از بیماران اجتناب کرده و آنها را از خطر عوارض جانبی بسیار نامطلوب شیمی‌درمانی و نیز هزینه کردهای مربوطه در امان نگه داشت.
رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی افزود: متأسفانه، این تست‌ها فقط به صورت مونوپول و انحصاری در شرکت فناوری خارج از کشور انجام می‌شود که علاوه بر هزینه بالای چند هزار دلاری به دلیل انجام این تست‌ها برای هر بیمار، زمان‌بر بودن ارسال نمونه و انجام تست و همچنین خروج نمونه از کشور به نفع سیستم سلامت نیست. همچنین با توجه به شرایط تحریم استفاده از این خدمات به راحتی امکان‌پذیر نیست بنابراین راه‌اندازی و تولید چنین تستی در کشور یکی از مراحل مهم در تشخیص و انتخاب درمان در این بیماران است که با قیمت بسیار پایین‌تر و زمان کمتر این خدمات را برای بیماران قابل دسترس می‌کند.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، روند تولید و بهینه سازی کیت بومی تعیین نیاز به شیمی درمانی مبتلایان به سرطان پستان و اعتبارسنجی‌های آزمایشگاهی و کلینیکی آن به طور کامل انجام شده است و طبق مطالعات و آزمایش‌های گوناگون از کارایی مناسب و مطمئنی برخوردار است.

انتهای پیام