شفافیت به عنوان اصل مهم در شوراها مورد توجه جدی قرار گیرد

رضا رحیم پور در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه انتخابات تبلور و نماد دموکراسی و مجوز ورود منتخبان مردم در سیاستگذاری های تأثیر گذار در امور اجتماعی و زندگی مردم است، افزود: شوراهای اسلامی هم یکی از نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیری‌های مدیریتی برای توسعه و آبادانی و زندگی جاری مردم […]

رضا رحیم پور در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس، با بیان اینکه انتخابات تبلور و نماد دموکراسی و مجوز ورود منتخبان مردم در سیاستگذاری های تأثیر گذار در امور اجتماعی و زندگی مردم است، افزود: شوراهای اسلامی هم یکی از نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیری‌های مدیریتی برای توسعه و آبادانی و زندگی جاری مردم مناطق است. بنابر این مردم نباید به این جایگاه بی تفاوت باشند.

وی لزوم داشتن شوراهای اسلامی قوی، کار آمد و به‌ویژه برخوردار از سلامت اداری و مالی را بستگی به انتخاب درست مردم دانست و افزود: راه شناساندن و ریل گذاری مسیر انتخاب خوب مردم بر عهده تشکل‌ها و احزاب سیاسی، بدون در نظر گرفتن حب و بغض منافع گروهی و فردی است.

رحیم پور تصریح کرد: مهم‌ترین شاخص شوراها، شفافیت عملکرد آنها، و برنامه ریزی درست بودجه بندی برای توسعه شهری در ابعاد عمرانی، حمل و نقل و فضای سبز و حوزه فرهنگی شهروندان و نظارت درست بر انضباط مالی شهرداری است و برای این رسیدن به این هدف، انتخاب اعضا با سبقه سیاسی، اجتماعی و سلامت اخلاقی و مالی با مقبولیت و جلب اعتماد عمومی به آنهاست.

دبیر شورای وحدت استان زنجان با بیان اینکه شفافیت به عنوان یک اصل مهم و ضروری در روند انتخابات و فعالیت شوراهای شهر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: وقتی از انتخاب درست و اصلح صحبت می‌شود به مفهوم این نیست که مثلاً داشتن یک تخصص صرف ملاک باشد هرچند تخصص لازم است اما کافی و معیار اصلی و مطلق نیست چرا که مدیریت و تصمیم گیری یک سیاستگذاری و هوشمندی مدیریتی و بویژه سلامت نفس را در پی دارد تا امانت دار و نماینده مردم در اتخاذ تصمیم برای سرنوشت آنها باشد.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای افزود: مردم باید توجه کافی و جامع داشته باشند که حتی ممکن است ردیف کردن سابقه مدیریتی در تبلیغ کاندیداها به منزله اصلح نیست چرا که در اذهان همین سوال پیش می آید که این همه جابجای و نقل و مکان مدیریتی به عنوان افتخار کارنامه کاندیدا به چه معنا بوده است؟! و چطور در این وادی‌ها توانسته و یا فرصت کرده در آن حوزه تخصصی خدمت خوب انجام دهد؟! و اکنون چرا تشنه عرصه نهادی چون شورا است.

رحیم پور یاد آور شد: تجربه‌های انتخابات گذشته نشان داده است که قطار کردن سوابق مدیریتی نه تنها کمک مطلق برای انتخاب کنندگان نکرد و نشد بلکه ترفندی بود برای کسب قدرت و ثروت که نمونه آن را در برخی نمایندگان ادوار مجلس و شورا و ریاست جمهوری شاهد بودیم بنابراین مردم عزیز هوشیار باشند انتخاب‌ها فقط رفع تکلیف تلقی نشود و آگاهانه رأی دهیم و از شرکت در انتخابات هم غافل نشویم که این هم ضررش بیشتر از انتخاب است.

لازم به ذکر است سردبیر پرس با همکاری جنبش ازما «چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر» را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.