شمار قربانیان حمله انتحاری در سومالی به ۱۰۷ نفر افزایش یافت

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آناتولی، شمار قربانیان و مجروحان دو بمب‌گذاری انتحاری گروه تروریستی الشباب در دو ساختمان مسکونی واقع در مرکز سومالی از ۴۵ به ۱۰۷ نفر افزایش یافت. دو بمب‌گذار انتحاری وابسته به گروه تروریستی الشباب، اوایل روز چهارشنبه دو ساختمان مسکونی در شهر «ماهاس» واقع در منطقه هیران سومالی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از آناتولی، شمار قربانیان و مجروحان دو بمب‌گذاری انتحاری گروه تروریستی الشباب در دو ساختمان مسکونی واقع در مرکز سومالی از ۴۵ به ۱۰۷ نفر افزایش یافت.
دو بمب‌گذار انتحاری وابسته به گروه تروریستی الشباب، اوایل روز چهارشنبه دو ساختمان مسکونی در شهر «ماهاس» واقع در منطقه هیران سومالی را هدف گرفتند.
در ابتدا شمار قربانیان ۹ و سپس ۱۵ نفر اعلام شد اما مومن محمد حلان، شهردار این شهر که خانه او و محمد ابوبکر جعفر، نماینده پارلمان سومالی نیز هدف حمله قرار گرفته، از افزایش شمار قربانیان و مجروحان به ۱۰۷ نفر خبر داد که ۳۵ تن کشته و ۷۲ نفر دیگر مجروح شده‌اند.
حلان به خبرگزاری آناتولی گفته که پسرش به شدت مجروح و با بالگرد به بیمارستان سومالی-ترکیه‌ای رجب طیب اردوغان منتقل شده است.
حلان گفت: بیشتر از ۳۰ نفر را دفن کردیم. برخی اجساد قابل شناسایی نیستند.
به گفته او، به نظر می‌رسد مهاجمان از منطقه مرزی جلجدود وارد شهر محاس شده‌اند.
گروه تروریستی الشباب مدعی شده که در این بمبگذاری‌ها ‌بیش از ۸۰ نفر از جمله مقامات ارشد نظامی را کشته و ۱۳۰ تن دیگر را زخمی و مجروح کرده است.
از آغاز سال این دو حمله، مرگبارترین حملات این گروه تروریستی وابسته به القاعده محسوب می‌شود. این گروه دست کم از سال ۲۰۰۷ حملات تروریستی را علیه دولت سومالی و نیروهای خارجی صورت سازماندهی می‌کند.

منبع : مهر نیوز