شناسایی معلمان فعال و تاثیرگذار در زیست‌بوم جدید

به گزارش سردبیر پرس، علی الهیار در خصوص شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ی معلمی در زیست‌بوم جدید اظهار داشت: معلمان و مربیان که از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، همواره نقش بی‌بدیلی در آموزش و پرورش کیفی ایفا می‌نمایند. در یک‌سال گذشته با تاثیر همه‌جانبه‌ی پاندمی ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و […]

به گزارش سردبیر پرس، علی الهیار در خصوص شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ی معلمی در زیست‌بوم جدید اظهار داشت: معلمان و مربیان که از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، همواره نقش بی‌بدیلی در آموزش و پرورش کیفی ایفا می‌نمایند. در یک‌سال گذشته با تاثیر همه‌جانبه‌ی پاندمی ویروس کرونا بر سبک زندگی مردم و به تبع آن تعیلم و تربیت دانش‌آموزان، رسالت مدرسه، معلمان و مربیان از حساسیت فوق‌العاده ای برخوردار شده است. به‌طوری‌که با ایثارگری و جهاد آموزشی جلوه‌های ویژه‌ای از معلمی را به نمایش گذاشته‌اند.

الهیار ترکمن افزود: یکی از رهنمودهای حکیمانه‌ی رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با مدیران آموزش و پرورش سراسرکشور که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد، توجه به شأن و منزلت معلمان و نیز معرفی کارهای ارزشمند و هنرمندانه معلمان به جامعه را از وظایف آحاد جامعه به‌ویژه آموزش و پرورش و صدا و سیما برشمردند و خواستار فرهنگ‌سازی برای ارتقاء شأن و منزلت معلمان شدند. لذا بر آن شدیم تا نسبت به شناسایی و معرفی جلوه‌ه ای ویژه معلمی در زیست بوم برنامه‌های ویژه ای تدارک و اجرا نمائیم تا با شناسایی معلمان فعال و تاثیر گذار در زیست‌بوم جدید و معرفی آنان به جامعه و انتقال تجربیات ناب‌شان به سایر مربیان و معلمان ضمن معرفی الگوهای عملی به آنان، در مسیر ارتقاء اثربخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی گام برداریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه‌ی منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشمولان این برنامه سراسری گفت: این برنامه کلیه معلمان شاغل در تمامی مدارس کشور (دولتی، غیر دولتی) حتی مدارس خارج از کشور را در تمامی دوره‌های تحصیلی شامل می‌شود.

وی افزود: تمامی مراحل این برنامه از طریق سامانه‌یLtms.medu.ir به‌صورت الکترونیکی متمرکز و با هدایت و نظارت دبیرخانه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سطح کشور اجرا می‌شود. در این برنامه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و حتی خارج از وظایف اصلی معلمان در محدوده جغرافیایی خود و با امکانات در دسترس مورد توجه و ارزیابی قرار می‌گیرد.

الهیار ترکمن در زمینه نحوه شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی نیز بیان داشت: شناسایی چهره‌ها و جلوه‌های ویژه معلمی در زیست بوم جدید با مؤلفه‌ها و شاخص‌های کیفی و منعطف در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور انجام می‌گیرید. در مدارس تیم‌هایی متشکل از مدیر، معاونان و نماینده معلمان مدرسه امر شناسایی معلمان را بر عهده دارند در سطوح منطقه و استان و کشور نیز تیم‌ها داوری تخصصی برای هر دوره‌ی تحصیلی با حضور معلمان و مدیران توانمند و موفق در شرایط آموزشی و تربیتی جاری تشکیل و امر ارزیابی و شناسایی انجام می‌پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع آموزش و پرورش از یک اقدام ویژه در این برنامه نیز خبر داد و گفت: در این برنامه کیفی و اثرگذار، دانش آموزان نیز با شرکت در یک نظرسنجی درسامانه‌یltms.medu.ir، با هدف معرفی محبوب ترین و تاثیرگذارترین معلمان خود در شرایط کنونی، مشارکت خواهند داشت.

الهیار ترکمن بیان داشت ان‌شاءلله به‌فضل الهی طی مراسم نمادین هفته معلم از چهره‌های موفق و جلوه‌های ویژه معلمی شناسایی شده در هر مرحله، تقدیر و تشکر به‌عمل خواهد آمد.