شهرداری مواضع خود را در مورد گسترش محدوده شهری یزد مشخص کند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مرتضی شایق در جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد اظهار داشت: موضع شورای شهر و شهرداری یزد درباره اجرای پروژه های عمرانی در حومه شهر باید مشخص باشد و با اقدامات جدی پیگیری شود. وی بیان کرد: ارائه خدمات به حومه شهر بسیار پر هزینه خواهد بود […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، مرتضی شایق در جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای شهر یزد اظهار داشت: موضع شورای شهر و شهرداری یزد درباره اجرای پروژه های عمرانی در حومه شهر باید مشخص باشد و با اقدامات جدی پیگیری شود.
وی بیان کرد: ارائه خدمات به حومه شهر بسیار پر هزینه خواهد بود و لازم است شهرداری نسبت به گسترش حومه شهر موضع گیری مشخصی داشته باشد.
شایق ادامه داد: گسترش حومه های شهر نیازمند انتقال بسیاری از خدمات از جمله حمل و نقل، پسماند، آتش نشانی و…. به این مناطق خواهد بود که هزینه‌بر و با تبعات فراوان همراه است.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر یزد همچنین با اشاره کاریزبوم بیان کرد: با وجود مشکل کمبود آب در شهر، حجم زیادی از منابع آبی استان برای اجرای این پروژه به حومه شهر انتقال می یابد و بعد از اتمام طرح، اراضی تحت پوشش این پروژه به نفع بخش خصوصی به مزایده گذاشته می شود.
شایق ادامه داد: اجرای چنین پروژه هایی سبب اتلاف هزینه و منابع ملی شده و نیازمند توجه و موضع گیری جدی مسئولان ذی ربط خواهد بود.

منبع : مهر نیوز