شهرضا از وضعیت زرد کرونا به قرمز رسید

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الله تنهایی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به قرارگیری شهرستان شهرضا در وضعیت قرمز کرونایی، اظهار داشت: از ابتدا شیوع بیماری کرونا در شهرضا، ۱۳ هزار و ۷۲۰ تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۲۴ […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حجت الله تنهایی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به قرارگیری شهرستان شهرضا در وضعیت قرمز کرونایی، اظهار داشت: از ابتدا شیوع بیماری کرونا در شهرضا، ۱۳ هزار و ۷۲۰ تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۶ هزار و ۲۴ نفر کرونا مثبت بوده‌اند و کل مرگ قطعی کرونا مثبت در شهرستان ۴۳۷ نفر بوده است.

وی افزود: در اسفند ماه سال گذشته به دلیل شلوغی، تجمعات دورهمی ها، صف‌های طولانی خرید اقلام غذایی و سفرهای نوروزی اکنون یک موج سهمگین و هولناکی از کرونا نظام سلامت را به چالش کشیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا از عادی انگاری مردم نسبت به بیماری خبر داد و بیان کرد: متأسفانه مردم با یک حالت عادی انگاری و سهل انگاری به گونه‌ای در شهر تردد می‌کنند که نه تنها سلامت خود را به خطر می‌اندازند بلکه به سلامت بقیه مردم هم آسیبی وارد می‌کنند.

وی با اشاره به خیز چهارم کرونا در کل کشور، گفت: نمودارهای خیز جهشی کرونا در کل استان و شهرستان شهرضا آنقدر از نظر شیب صعودی ابتلاء، مثبت شدن تست‌های کرونا و بستری شدید است که قطعاً وضعیت ما نسبت به خیز سوم که از آن بسیار آسیب دیدیم، بدتر خواهد بود.

تنهایی عنوان کرد: روند ابتلاء به کرونا در شهرستان وضعیتی را به وجود آورده است که مرکز منتخب درمانی اوایل سال جاری روزانه حدود ۲۰ نفر مراجعه کننده داشتیم اما اکنون به بالای ۱۰۰ نفر در روز رسیده اما قابل توجه است که این آمار دو الی سه برابر خواهد بود چرا که افراد بسیاری هم به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند.

وی با توجه به وضعیت هولناک شهرستان شهرضا، گفت: به صورت هولناکی آمار و روند بستری رو به افزایش است که این وضعیت ما را در تهیه کیت‌های تشخیص کرونا دچار مشکل کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تصریح کرد: در اوایل فروردین ماه تعداد ۹ نفر کرونایی بستری در بیمارستان داشتیم اما امروز به ۳۸ نفر بستری رسیده است و این آمار روبه افزایش است.

وی در ادامه بیان داشت: تعداد تست مثبت سرپایی در اواخر اسفند ما سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۰ مورد بوده اما اکنون به ۱۵۰ مورد رسیده و الان میانگین مثبت شهرستان از مرز ۴۶ درصد گذشته است.

کارخانه تولید ویروس در شهرضا

تنهایی با اشاره به اعمال مجدد محدودیت‌ها مطابق وضعیت قرمز در شهرستان، گفت: اکنون شهر ما را می‌شود به کارخانه تولید ویروس تشبیه کرد چراکه هر روز این ویروس به افراد زیادی منتقل می‌شود و برای قطع این زنجیره در شهر نیازمند محدودیت‌های کرونایی مطابق وضعیت قرمز هستیم.

در ادامه جلسه ناصر اسدی فرماندار شهرضا با اشاره به اعمال محدودیت در شهرضا، اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت قرمز کرونا تمامی گروه‌های شغلی دو، سه و چهار به مدت دوهفته در شهرستان شهرضا تعطیل هستند.

تنها گروه شغلی یک مجاز به فعالیت هستند

وی افزود: تنها گروه شغلی یک آن هم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

فرماندار شهرضا بیان کرد: تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، اماکن مذهبی، برگزاری نماز جماعت در مساجد و برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان‌ها تعطیل هستند.

وی با اشاره به تردد خودروها، گفت: تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی سه بامداد در شهر مطلقاً ممنوع است و با افرادی که نقض قانون کنند به شدت برخورد خواهد شد؛ همچنین ورود خودروها با پلاک غیربومی در شهرستان شهرضا ممنوع است.