شهرک های مسکونی در حاشیه کلانشهرها ایجاد می شود

به گزارش سردبیر پرس به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب‌الله طاهرخانی در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تأکید بر اینکه خوشبختانه […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب‌الله طاهرخانی در جلسه نظارت بر اقدامات انجام گرفته در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیئت مدیره و مدیران کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تأکید بر اینکه خوشبختانه شهرهای جدید در عملیات اجرایی پروژه‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها در وضعیت بهتری قرار دارند گفت: از شرکت‌های تابعه می‌خواهم که قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور به جدیت پیگیری کنند و در موارد لازم برای تحویل اراضی طرح نهضت ملی به ویژه در استان تهران مذاکرات لازم با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها را به انجام برسانند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن همت ویژه به کار گرفته و هر چه سریع‌تر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند.
وی ادامه داد: در برخی از شهرها اصلی‌ترین مسئله فعلی، کندی در پیشرفت پروژه‌ها بوده که این عقب‌ماندگی‌ها باید هر چه زودتر جبران شود، به همین دلیل تسریع در روند پروژه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین وضعیت متقاضیانی که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند، باید سریعاً تعیین‌تکلیف شود.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در زمینه تأمین زمین در شهرهای جدید برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، گفت: شهرهای جدید فعلی باید با هر روش ممکن تا احداث شهرک و شهرهای جدید دیگر پاسخگوی نیاز کلانشهرها باشند.
طاهرخانی خطاب به مدیران شهرهای جدید نیازمند (شهرهایی که دارای جمعیت و رشد توسعه‌ای کمتری هستند) بیان کرد: این شهرها موظف هستند از طرق گوناگون مانند واگذاری‌های گروهی، نوع ساخت و ساز، نوع زمین و … برای جذب جمعیت و ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن جذابیت ایجاد کنند. شهرهای جدید باید نقش به سزایی را در برنامه گسترده تأمین مسکن که به تازگی از سوی دولت آغاز شده است به خود اختصاص دهند و با تزریق تسهیلات بانکی، افزایش سرمایه‌گذاری و جذب جمعیت خود را ارتقا دهند.