شکل‌گیری و تقویت احزاب در جامعه ضروری است

به گزارش سردبیر پرس، ابوالفضل رفیعی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان، شوراها را نهادی مدنی، دارای کارکرد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی برای کمک به پیشبرد برنامه‌های مذکور در شهرها و روستاها برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری اعضای شوراها در اقصی نقاط استان، شاهد پیشرفت و اعتلای […]

به گزارش سردبیر پرس، ابوالفضل رفیعی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان، شوراها را نهادی مدنی، دارای کارکرد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و رفاهی برای کمک به پیشبرد برنامه‌های مذکور در شهرها و روستاها برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری اعضای شوراها در اقصی نقاط استان، شاهد پیشرفت و اعتلای استان و نیز افزایش امید و رضایت‌مندی در مردم باشیم.
این مسئول با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت احزاب در جامعه، تصریح کرد: با نبود احزاب، پاسخ‌گویی به افکار عمومی نیز مختل می‌شود، به همین خاطر ارتباط با احزاب و تقویت این امر جزو برنامه‌ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ادامه، گریزی به انتصابات اخیر در استان زد و اظهار کرد: تغییر و تحول متناسب با رویکرد و گفتمان دولت‌ها، امری طبیعی است اما قطعاً توانمندی، کارآمدی و پاک‌دستی افراد به عنوان اولویت ملاک آن‌ها در انتصابات مد نظر قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر جلب رضایت عمومی است و نماینده عالی دولت در استان نیز توسعه و رونق اقتصادی و نیز افزایش درآمد سرانه مردم استان را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.
این مسئول همچنین با اشاره به آسیب‌های اجتماعی مبتلا به در جامعه ابراز کرد: در پی بررسی و ترمیم این مشکلات هستیم.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به انتصابات اخیر دولت، خواستار به کارگیری مدیران توانمند در شهرستان‌ها شد.
اسکندر عابدینی تصریح کرد: از مقام عالی دولت در استان انتظار داریم فارغ از افکار سیاسی، مدیرانی را منصوب کنند که دغدغه مردم را داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان ماه‌نشان اظهار کرد: در تقسیمات کشوری، سال‌ها است برخی دهستان‌ها مانند قلتوق و بوغداکندی و روستاهایی از زنجانرود در انتخابات، زیرمجموعه شهرستان ماه‌نشان هستند اما در تخصیص اعتبارات با سایر شهرستان‌ها و این خود باعث عقب‌ماندگی این روستاها شده است. همچنین دهستان اوریادپری نیز بعد از گذشت چند دهه هنوز نتوانسته تبدیل به بخش شود و همواره عقب‌مانده است.
عابدینی همچنین با اشاره به دغدغه ۱۶ هزار فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انتخاب مدیرکل توانمند، چالش‌های سال‌های اخیر را نداشته باشیم.
نماینده شهرستان طارم در شورای استان نیز با اشاره به اینکه بخش چورزق ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان را تحت پوشش دارد، گفت: متاسفانه امکانات، صنایع و سایر ملزومات اعم از نیروی انسانی و تجهیزات نیروی انتظامی در این بخش پاسخ‌گوی نیاز مردم نیست.
محمدی همچنین به آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت‌پذیری شهرستان اشاره و خواستار رفع معضلات شد.
وی، گردشگری را بهترین ظرفیت برای رفع مشکل بیکاری برشمرد و تسریع در صدور مجوزهای مراکز رفاهی را ضروری دانست.