شیدایی آملی‌ها با شهید گمنام/ پیر و جوان آمدند

سردبیر پرس، گروه استان‌ها، مهدی غلامی: عشق به شهدا و آلاله‌ها مردم شهرستان آمل را به صحنه کشانده است، همه آمده‌اند تا ارادت خود را به شهدا نشان دهند.پیرمردی عصا به دست، کودکی دست در دست پدر و مادری با چشمان خیس، آری همه آمدند تا دین خود را به شهدا ادا کنند. یکی اسپند […]

سردبیر پرس، گروه استان‌ها، مهدی غلامی: عشق به شهدا و آلاله‌ها مردم شهرستان آمل را به صحنه کشانده است، همه آمده‌اند تا ارادت خود را به شهدا نشان دهند.پیرمردی عصا به دست، کودکی دست در دست پدر و مادری با چشمان خیس، آری همه آمدند تا دین خود را به شهدا ادا کنند.
یکی اسپند دود می‌کند و دیگری گلاب می پاشد، امروز مادر پهلو شکسته شهدای گمنام به جای مادران چشم به‌راهشان، صاحب عزای مجلس شود، مادران آملی هم برای استقبال و بدرقه پیکر این شهید گمنام با مجمع‌های سنتی مازندران برای تازه دامادشان آمده‌اند تا مبادا جای خالی مادر را احساس کند و جوانان عاشورایی آملی تمام قد به احترام شهید گمنام ایستاده‌اند.
صدای مارش نظامی به احترام شهدا نواخته می‌شود، صدای گریه‌هایی از جنس حسرت و جاماندگی با مداحی مداحان و نوای یازهرا (س) در هم آمیخته است. حال و هوای دوران دفاع مقدس و ذکر یا زهرا (س) رزمندگان را در ذهن‌ها تداعی می‌کند.
روزی این شهید با معبود عشق بازی کردند و تنشان را به آب و آتش زدنند، دلشان را به دریا زدند حال امروز شاهد عشق بازی مردم با پیکرهای این لاله‌های نشان هستیم. امروز عجیب بوی کوچه بنی هاشم می‌آید، چشم‌های اشک آلود خانواده‌های شهدای مفقود الاثر در میان شهید گمنام تازه تفحص شده، دلسوزتر از همه صحنه‌ها است.

پیکر یک شهید گمنام بر شانه‌های مردم شهر آمل که در سوگ سرور و سالار شهیدان نشسته‌اند و در محوطه سپاه ناحیه آمل چشم انتظار آلاله زهرایی بودند، تشییع می‌شود تا جلوه‌های نابی از عشق و دلدادگی ثبت شود.
افتخار میزبانی از شهدای گمنام
در میان حضور پرشور قشرهای مختلف در میان جمعیت، جوانی تلاش می‌کند چفیه‌اش را با تابوت شهید متبرک کند. حسن نبی زاده، یکی از جوانان آملی که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: امروز میزبان یکی از فرزندان حضرت زهرا (س) هستیم، میزبانی مردم شهرستان آمل از این شهید برای ما افتخار است.
وی افزود: حضور این شهید در شب‌های محرم امسال، معنویت خاصی به شهر ولایتمدار آمل بخشیده و باعث افزایش شور و انگیزه آنان در راه ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت در سطح شهر شد. شهدا غربت را از ما می‌برند.
بانوی آملی که با سینی از خلعت دامادی به استقبال از این شهید آمده بود، حضور این شهید را برکت روحی و معنوی برای این شهر دانست.
خدیجه اکبری افزود: خوشحالیم که در ماه محرم امسال شهر آمل میزبان شهید شده است، شهید گمنام احساس غربت را از یاد ما می‌برد، همان طور که این شهدا از راه دوری آمده‌اند. ما از خانواده خود دوریم و این شهید نیز از خانواده خود دور هستند.
وی اضافه کرد: آنها برای اسلام فداکاری کردند و ما نیز از آنان فداکاری در راه اسلام را می‌آموزیم. الگوی ما این شهدا هستند که در راه دین جان نثاری کردند.
آملی‌ها بعد از تشییع باشکوه این شهید گمنام، نوبت به نوبت بر تابوتش حلقه زده بودند. یکی زیارت عاشورا با خود زمزمه می‌کرد و دیگری سوره الرحمن می‌خواند. اینجا بوی خدا گرفته است، همه در این لحظات ذکر خدا می‌گفتند و از شهدا حاجاتشان را می‌خواستند.
مازندران، میزبان یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، از ورود پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله به استان خبر داد و گفت: پیکر این شهید ۲۵ ساله از عملیات عاشورای ۲ در منطقه چنگوله تفحص شده است.
سردار عبدالله ملکی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس افزود: پیکر این آلاله زهرایی عصر سه شنبه از مسیر جاده هراز وارد استان شده تا پنجشنبه سیزدهم مرداد میهمان مردم علوی‌تبار مازندران است.

وی با بیان اینکه، پیکر مطهر این شهید جوان و گمنام دوران دفاع مقدس عصر و شب سه شنبه میهمان مردم شهرهای قائمشهر، وبخش بخش گیلخواران شهرستان جویبار بوده است، اضافه کرد، پیکر این شهید خوشنام پس از تشییع و وداع در آمل به شهرستان چالوس منتقل شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: پیکر این شهید در مراسم اختتامیه آموزش پایوران نیروی انتظامی پادگان شهید ادیبی مرزن آباد منتقل و پس از آن در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد و افتتاح گلستان شهدای چالوس در بین مردم انتقال داده خواهد شد.
سردار ملکی اضافه کرد: پیکر این شهید از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عصر چهارشنبه نیز همزمان در مراسم استانی گرامی داشت و وداع با شهدای جدید مدافع حرم که به مازندران منتقل شدند، در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهرستان قائمشهر حضور داده خواهد شد.
وی یادآور شد: مردم شهرستان سوادکوه شمالی نیز روز پنجشنبه در آستان مقدس امامزاده عبدالحق شهر زیراب ازاین شهید گمنام میزبانی خواهند کرد و پس از حضور در میان مردم شهر زیراب، عصر پنجشنبه برای تشییع پایانی و خاک سپاری در اردوگاه کشوری شهدای خرماکلا در شهرستان قائمشهر به خاک سپرده خواهد شد.
مازندران این روزها علاوه بر میزبانی از شهید گمنام برای سه آلاله پرپرشده در خان طومان آغوش گشود و مردم شهرهای مختلف استان طی شب و روزهای گذشته شیدایی و عشق و ارادت خود را به مقام والای شهیدان به نمایش گذاشتند.

منبع : مهر نیوز