صداوسیما و بسیج مستضعفین به استقبال رزمایش «کمک مومنانه» می‌روند

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از مرکز بسیج صداوسیما، محمدمهدی رحمتی رئیس مرکز بسیج صداوسیما درباره همراهی این مرکز و سازمان بسیج مستضعفین در برگزاری رزمایش «کمک مومنامه» گفت: قرارگاه مواسات با توجه به اشاره رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم گسترش مواسات در جامعه، با دستور ریاست سازمان صداوسیما و با محوریت […]

به گزارش پایگاه خبری سردبیر به نقل از مرکز بسیج صداوسیما، محمدمهدی رحمتی رئیس مرکز بسیج صداوسیما درباره همراهی این مرکز و سازمان بسیج مستضعفین در برگزاری رزمایش «کمک مومنامه» گفت: قرارگاه مواسات با توجه به اشاره رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم گسترش مواسات در جامعه، با دستور ریاست سازمان صداوسیما و با محوریت معاونت سیما در سازمان صداوسیما تشکیل‌ شده است که با همکاری سازمان بسیج مستضعفین در جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن رزمایش «کمک مومنانه» اقدامات مقتضی را انجام خواهد داد.
وی در توضیح فعالیت‌های مرکز بسیج صداوسیما در این خصوص توضیح داد: این مرکز در ایام بحران کرونا با تولید برنامه‌های همچون «قرنطینه»، «ماهمه» و انواع موشن گرافی‌ها سعی در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در فرهنگ‌سازی و ایجاد اتحاد داشته است و همچنین برای نمود مساوات در جامعه برنامه‌ای تحت عنوان «دل آرام» را در حال پیش‌تولید دارد.
وی اضافه کرد: این برنامه به‌صورت زنده و به مدت سی شب از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد و موضوع آن تکریم قلب‌های بزرگ خیرینی است که با مواسات و از خودگذشتگی به نیازمندان کمک می‌کنند.
وی در پایان با توجه به تشکیل قرارگاه مواسات سازمان صداوسیما و همچنین برگزاری رزمایش «کمک مومنانه» بیان کرد: مرکز بسیج همزمان با برگزاری این رزمایش با همکاری قرارگاه مواسات به پوشش زنده تصویری رزمایش «کمک مومنانه» که روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد، می‌پردازد و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
رزمایش «کمک مومنانه» با دعوت از همه سازمان‌ها و نهادهای مسئول دولتی و غیردولتی قصد دارد به پوشش سرتاسری از تمامی خانواده‌های مددجویی که تحت حمایت هیچ ارگان حمایتی نیستند، بپردازد. در این رزمایش ۵۴ هزار پایگاه بسیج سراسر کشور مسئولیت شناسایی خانواده‌های نیازمند را بر عهده داشته‌اند و حسب شرایط و تعداد افراد خانواده، نوع و میزان بسته‌ها متفاوت خواهد بود و توزیع این بسته‌ها در میان خانواده‌های هدف طرح یا از طریق ارسال به در منازل و یا از طریق حضور خانواده‌ها بسته به انتخاب و با حفظ شأن و منزلت اجتماعی آنها صورت خواهد گرفت. گروه‌های مختلفی ازجمله کوله بران غرب کشور، خانواده زندانیان، ماهیگیران جنوب کشور، دست‌فروشان ساکنین جزایر کوچک خلیج‌فارس جزو جامعه هدف این طرح قرار گرفته‌اند. هزینه اجرای این طرح از طریق کمک‌های مردمی مردم مسلمان در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب جمع‌آوری‌شده است و در سه مرحله قبل، نیمه و پایان ماه مبارک رمضان به‌ صورت بسته‌های غذایی در میان جامعه هدف توزیع می‌ شود.
مرحله اول این توزیع پنجشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه در مراکز استان‌ها برگزار و بسته‌بندی و توزیع آن از طریق شبکه‌های سیما به‌صورت زنده پخش خواهد شد.