صدور کیفرخواست برای ۱۰ نفر در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامعباس ترکی دادستان سابق نظامی استان تهران در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید نظامی‌استان تهران که صبح سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: برای من افتخار بود که حدود ۲۵ سال در خدمت دوستان بودم و تمامی همکاران من در تمام این سال‌ها تلاش‌های بسیاری انجام دادند. وی ادامه […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، غلامعباس ترکی دادستان سابق نظامی استان تهران در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید نظامی‌استان تهران که صبح سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: برای من افتخار بود که حدود ۲۵ سال در خدمت دوستان بودم و تمامی همکاران من در تمام این سال‌ها تلاش‌های بسیاری انجام دادند.

وی ادامه داد: ارائه گزارش عملکرد هم در سازمان قضائی نیروهای مسلح به واسطه محرمانگی ملاحظاتی دارد به طور قطع اقداماتی که توسط بنده انجام شد توسط آقای سراج به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

ترکی گفت: ما برای موفقیت مجموعه نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌ها به خوبی انجام شود.

دادستان نظامی سابق استان تهران اعتماد مسئولان را مهمترین سرمایه‌اش دانست و تصریح کرد: به همین جهت از اعتماد مسئولان نیروهای مسلح همچنین از رئیس دستگاه قضا، دادستان کل کشور و تمامی معاونینی که به بنده و مجموعه سازمان قضائی نیروهای مسلح لطف داشتند، تشکر می‌کنم.

وی فلسفه تشکیل سازمان قضائی نیروهای مسلح را حفظ و صیانت از نیروهای مسلح بیان کرد و گفت: نیروهای مسلح ما سالم‌ترین و پاک‌ترین اقشار جامعه هستند و جرایم آنها بسیار اندک و عمده تخلفات آن غیرعمدی است.

ترکی تصریح کرد: سازوکارهای دقیق در جذب نیروهای مؤمن، وجود نهادهای نظارت و عقیدتی و اشراف کاملی که سازمان قضائی نیروهای مسلح دارد این سلامت را تضمین می‌کند.

دادستان سابق نظامی استان تهران قانونگرایی و حرکت در چهارچوب ادله و در کنار آن حمایت قانونی از اقتدار نیروهای مسلح برای مقابله با اراذل و اوباش را سرلوحه برنامه‌های خود برشمرد.

ترکی درباره برنامه‌های تحولی دادسرای نظامی تهران گفت: به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی از جمله مهمترین برنامه‌ها بود همچنین آموزش تخصصی قضات، افزایش نظارت بر ضابطان، ورود به موقع در حوزه حقوق عامه از جمله اقداماتی بودند که در دادسرای نظامی دنبال شد.

دادستان سابق نظامی استان تهران ادامه داد: در هرکجای تهران اتفاقی رخ داد مقامات دادسرا در کنار نیروهای پلیس حاضر شدند و نظارت بر پرونده‌های مهم و ملی برنامه‌ای بود که دنبال کردیم.

وی در پایان گفت: برای ۱۰ نفر از افراد و مسئولان در رابطه با پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی کیفرخواست صادر شد که دادگاه درباره آنها تصمیم گیری خواهد کرد.