صدور ۱۱۶۱ پروانه بهره‌برداری صنایع و معادن در اردبیل

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۱۶۱ پروانه بهره‌برداری صادر کردیم که از این رقم ۸۱ درصد آنها فعال هستند. وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل آماده ارائه خدمات به پژوهشگران صنعتی استان است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته شکل‌گیری […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۱۶۱ پروانه بهره‌برداری صادر کردیم که از این رقم ۸۱ درصد آنها فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل آماده ارائه خدمات به پژوهشگران صنعتی استان است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در سایه همکاری دانشگاه، مرکز رشد و پارک علم و فناوری عملی شد که در نتیجه آن چندین شرکت که قبلاً به صورت سنتی فعالیت می‌کردند و تولیدات سنتی داشتند اما در حل حاضر این اقدام به واحدهای صنعتی تبدیل شده و پروانه بهره‌برداری صنعتی برای آنها صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تاکید بر استفاده از تکنولوژی و حرکت به سمت تولید با کیفیت گفت: بیشترین و مهمترین آیتم در تولید و صنعت، کاهش هزینه تولید و تولید کالای با کیفیت و بازارپسند است که این امر با جایگزین کردن تکنولوژی و فناوری روز دنیا به جای تولید سنتی، در صنعت استان میسر خواهد شد.

صادقی به حمایت از پژوهشگران، فناوران و ارائه خدمات بهتر اشاره کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای پژوهشگران و فناوران بدون اخذ هزینه پروانه تحقیق و توسعه، پروانه صنعتی، پژوهش و فناوری در سریع‌ترین زمان ممکن صادر می‌کند.

وی از فعالیت بیست و دومین نمایشگاه فن‌بازار همزمان با هفته پژوهش در اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: پژوهش بستر و مبنای توسعه و تحولات هر منطقه است که می‌تواند زمینه‌ساز اعتلا و توسعه اقتصاد و اشتغال کشور باشد.

صادقی با تاکید بر لزوم فعال کردن هر چه بیشتر ظرفیت پژوهش در استان اضافه کرد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است که غفلت از این امر اساسی سبب پس رفت و عقب‌ماندگی جامعه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اختصاص اعتبارات ویژه برای حوزه پژوهش در اردبیل خبر داد و بیان کرد: پژوهش هم مبنای توسعه و هم ضمانت استمرار آن است که ضروری است زمینه‌های گسترش آن در استان اردبیل به هدف ارتقا سطح تولید، صنعت و اشتغال آن فراهم آید.