صلح تنها از راه رفع محاصره ملت یمن محقق خواهد شد

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روسیاالیوم، شورای عالی سیاسی یمن نسبت به عدم پاسخگویی واضح و شفاف ائتلاف عربی به رهبری عربستان نسبت به طرح صلح پیشنهادی خود که از سوی «مهدی المشاط»، رئیس این شورا در روز شنبه مطرح شد، ابراز تاسف کرد. شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از روسیاالیوم، شورای عالی سیاسی یمن نسبت به عدم پاسخگویی واضح و شفاف ائتلاف عربی به رهبری عربستان نسبت به طرح صلح پیشنهادی خود که از سوی «مهدی المشاط»، رئیس این شورا در روز شنبه مطرح شد، ابراز تاسف کرد.
شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد که این طرح پیشنهادی جای هیچ شکی را باقی نگذاشت که یمن خواستار بازگشت صلح و رعایت حسن همجواری است.
در این بیانیه آمده است که موارد مطرح شده در طرح پیشنهادی به گونه‌ای بود که فرصتی طلایی را برای همگان جهت تحقق صلحی پایدار و دائمی فراهم می‌کرد.
شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد که صلح تنها از راه رفع محاصره ملت یمن و احترام به حاکمیت و استقلال این کشور محقق خواهد شد.
این شورا خاطرنشان کرد که در صورت محقق نشدن صلح، ملت و رهبری یمن، حق خود را برای اتخاذ گام‌های لازم سیاسی و نظامی برای تضمین حقوق مشروع یمن به طور کامل، محفوظ می‌داند.
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه از توقف حملات نیروهای مسلح یمنی علیه مواضع عربستان و برقراری یک طرفه آتش بس برای مدت ۳ روز خبر داده بود.
المشاط تاکید کرده بود در صورتی که عربستان به پایان محاصره و توقف حملات خود به یمن برای همیشه متعهد شود، صنعا برای تبدیل این آتش بس به یک تعهد نهایی آمادگی دارد.

منبع : مهر نیوز