صلح و ثبات در افغانستان برای توسعه اقتصادی منطقه حیاتی است

به گزارش سردبیر پرس به نقل از بی‌بی‌سی، وزیران خارجه پاکستان و چین پس از دیدار با یکدیگر با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که صلح و ثبات در افغانستان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، اتصال و رفاه در منطقه حیاتی است. در بیانیه مشترک این دو مقام که در پایان دیدار و گفتگوی […]

به گزارش سردبیر پرس به نقل از بی‌بی‌سی، وزیران خارجه پاکستان و چین پس از دیدار با یکدیگر با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که صلح و ثبات در افغانستان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، اتصال و رفاه در منطقه حیاتی است.
در بیانیه مشترک این دو مقام که در پایان دیدار و گفتگوی آن‌ها در چین منتشر شد، از همه طرف‌ها در افغانستان خواسته شده که «با همدیگر به شدت همکاری کنند تا به یک حکومت فراگیر و همه جانبه و جامع از طریق مذاکره» دست یابند.
شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان و وانگ یی وزیر امور خارجه چین در این بیانیه اعلام کردند که دو طرف تعهد خود را به تسهیل و حمایت از روند صلح افغانستان که «به رهبری و مالکیت افغان‌ها» باشد، اعلام می‌کنند.
آنان همچنین گفتند خواستار یک افغانستان با ثبات، متحد و سعادتمند هستند که با تروریسم مقابله کند و با همسایگان خود با صلح زندگی کند.

منبع : مهر نیوز