صلح و سازش ۳ طایفه بزرگ هرمزگان بعد از ۷۵ سال نزاع

به گزارش سردبیر پرس، سه طایفه بزرگ از شهرستان‌های سیریک و بشاگرد بعد از ۷۵ سال نزاع با وساطت دستگاه قضائی استان هرمزگان در ویژه برنامه تلویزیون ی مثل ماه شبکه سه سیما صلح و سازش کردند. ۷۵ سال پیش بین دو طایفه زنگیک و مقدم زاده در بشاگرد درگیری ایجاد شد که در نتیجه […]

به گزارش سردبیر پرس، سه طایفه بزرگ از شهرستان‌های سیریک و بشاگرد بعد از ۷۵ سال نزاع با وساطت دستگاه قضائی استان هرمزگان در ویژه برنامه تلویزیون ی مثل ماه شبکه سه سیما صلح و سازش کردند.

۷۵ سال پیش بین دو طایفه زنگیک و مقدم زاده در بشاگرد درگیری ایجاد شد که در نتیجه آن ۷ نفر از مردم زنگیک بشاگرد کشته شدند.

این درگیری موجب شد تا طایفه طاهر زهی در سیریک به کمک مردم زنگیک بشاگرد بروند و در این نزاع نیز ۷ نفر کشته و ۵ نفر زخمی شدند.

اما پس از سال‌ها اختلاف و درگیری سرانجام در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۰، طی مراسمی با حضور رئیس دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف شهرستان بشاگرد، سران این سه طایفه از شهرستان‌های سیریک و بشاگرد پس از ۷۵ سال نزاع با وساطت دستگاه قضائی استان هرمزگان ضمن حضور در برنامه تلویزیونی مثل ماه شبکه سه سیما با ادای سوگند به قرآن کریم و امضای صلحنامه به اختلافات و درگیری‌های خونین در این منطقه پایان دادند.

حجت الاسلام اطمینانی رئیس دادگستری شهرستان بشاگرد در این برنامه تلویزیونی ضمن تشکر از تلاش‌ها و میانجیگری رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ایجاد مصالحه میان این طوایف، گذشت سران این سه طایفه و اولیای دم ۱۴ نفر از کشته شدگان درگیری‌های ناشی از اختلافات میان آنها را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.