صنعت گردشگری استان مرکزی در آستانه ورشکستگی قرار دارد

مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: در شرایط کنونی چنانچه حمایت لازم از این صنعت صورت نگیرد شاهد سقوط و ورشکستگی این حوزه در استان مرکزی خواهیم بود. وی افزود: رکود صنعت گردشگری در این استان، خروج فعالانی این عرصه را همراه خواهد داشت. در حالی که برای پایداری این […]

مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار سردبیر پرس، اظهار کرد: در شرایط کنونی چنانچه حمایت لازم از این صنعت صورت نگیرد شاهد سقوط و ورشکستگی این حوزه در استان مرکزی خواهیم بود.
وی افزود: رکود صنعت گردشگری در این استان، خروج فعالانی این عرصه را همراه خواهد داشت. در حالی که برای پایداری این صنعت اقتصادی تلاش بسیار صورت گرفته است. به همین دلیل باید از هم اکنون به فکر روزهای پس از کرونا بود.
وی ادامه داد: چنانچه حمایت‌های لازم از صنعت گردشگری در استان مرکزی صورت نگیرد، در آینده دیگر صنعتی به نام گردشگری وجود نخواهد داشت.
مرزبان با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۰ عملاً هیچ اقامتی از سوی مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان‌های آشتیان، خنداب، فراهان و کمیجان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در مدت نوروز ۱۴۰۰ میزان اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی استان مرکزی ۲.۲ درصد، میزان اقامت در هتل آپارتمان‌ها ۱۲ درصد، اقامت در مهمان‌پذیرها ۶۰ درصد و اقامت در مجتمع گردشگری ۳.۱۱ درصد برآورد شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، بیان کرد: با توجه به اندک سفرها، بازرسان این اداره کل در مدت ایام نوروز اقدامات نظارتی خود را به خوبی دنبال کردند. به طوری که در این ایام ۳۴۱ مورد بازدید از اماکن و تأسیسات گردشگری استان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.