صید ۳۶۰۰ تن کیلکا در گیلان / بندر شیلاتی کیاشهر راه اندازی می‌شود

کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به وضعیت خوب صیادی در گیلان، اظهار کرد: صید کیلکا در گیلان فقط در تنها بندر فعال صیادی در انزلی انجام می‌شود. وی از فعالیت ۳۰ تعاونی صیادی در گیلان خبر داد و افزود: ظرفیت صیادی در گیلان با وجود دریای خزر، فرصت اشتغالزایی خوبی […]

کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار سردبیر پرس با اشاره به وضعیت خوب صیادی در گیلان، اظهار کرد: صید کیلکا در گیلان فقط در تنها بندر فعال صیادی در انزلی انجام می‌شود.
وی از فعالیت ۳۰ تعاونی صیادی در گیلان خبر داد و افزود: ظرفیت صیادی در گیلان با وجود دریای خزر، فرصت اشتغالزایی خوبی برای بهره وری از اقتصاد دریا فراهم کرده است.
مدیرکل شیلات گیلان از صید حدود ۳۶۰۰ تن ماهی کیلکا با ارزش ۴۰ میلیارد تومان در این استان خبر داد و اضافه کرد: شب‌های دریاروی در گیلان با توجه به شرایط جوی نامناسب در این فصل با کاهش ۳۱ درصدی مواجه شده است.
خلیلی از کاهش ۶ درصدی صید کیلکا در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به کاهش ۳۱ درصدی شب‌های دریاروی، متوسط ۶ درصد کاهش صید برای هر شناور صیادی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه با فراهم شدن شرایط جوی، افزایش صید و صیادی دور از انتظار نیست، افزود: در حوزه صید کیلکا به طور مستقیم ۳۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل شیلات گیلان از راه اندازی زودهنگام بندر شیلاتی کیاشهر خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این بندر فرصت‌های تولید و اشتغال در این بخش تا حد قابل توجهی احصاء می‌شود.‌

منبع : خبرگزاری مهر