ضرورت تقویت کانون های مساجد در پرتو یک نیاز سنجی صحیح

جلال ریزانه در گفت وگو با خبرنگار سردبیر پرس، در حاشیه برگزاری نشست مدیران‌کانون‌های فرهنگی مساجد در خصوص مخاطب شناسی و نیازهای مربوط به جامعه هدف اظهار کرد: امروزه مخاطب شناسی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و پس از شناخت مخاطب و نیازسنجی لازم بتوان پاسخگوی نیازهای مخاطب بود. وی با اشاره به این مطلب […]

جلال ریزانه در گفت وگو با خبرنگار سردبیر پرس، در حاشیه برگزاری نشست مدیران‌کانون‌های فرهنگی مساجد در خصوص مخاطب شناسی و نیازهای مربوط به جامعه هدف اظهار کرد: امروزه مخاطب شناسی از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و پس از شناخت مخاطب و نیازسنجی لازم بتوان پاسخگوی نیازهای مخاطب بود.
وی با اشاره به این مطلب که طرح سامانه فهما برای شناختن این نیازها طراحی شده است، افزود: با ایجاد سامانه فهما این قابلیت به وجود آمده تا با شناخت نیازهای جامعه و اقشار مختلف بتوان راهکارهای صحیح را ارائه داد؛ از جمله این نیازها می‌توان به عرصه کارآفرینی و فرهنگی و اجتماعی در کانون‌های مساجد اشاره کرد که لازم است در این ارتباط زیر ساخت‌های لازم انجام شود.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مطرح کرد: با توجه به اینکه کانون‌های برخی مساجد فعال است، اعضای کانون می‌توانند با شناختی که از محل خود دارند، موارد مهم را شناسایی و در راستای بسط و گسترش نقاط قوت آن برنامه‌هایی را طراحی و اجرا نمایند.
تقویت کانون‌های مساجد باید با یک حرکت خودجوش شروع شود
وی اضافه کرد: تقویت کانون‌های مساجد باید با یک حرکت خودجوش شروع شود، این تحولات، باعث رونق کانون‌های مساجد شده که در ادامه، زمینه رویش نسل دوم انقلاب را به وجود خواهد آورد.
ریزدانه به بهره برداری از فضای مجازی برای ایجاد تولید و محتوا، توسط کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: با هماهنگی کمیسیون معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه قابلیت‌های خوبی در سامانه آموزشی شاد ایجاد کردیم.
استادیار گروه آینده پژوهی، دین و دین مداری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش کانون‌های مساجد بر این امر است که بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل کانون‌های مساجدِ فعال، برای راه اندازی و پیشرفت دیگر کانون‌ها استفاده کنیم.
به گزارش مهر، در خمینی شهر ۸۵ کانون فعال وجود دارد و در این جلسه مدیران کانون‌های مساجد خمینی شهر مشکلات کانون‌های خود را بیان کردند.

منبع : خبرگزاری مهر