ضرورت توجه به فرهنگ شهادت/ یادواره شهدای ترور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد رضا طالبی ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی یادواره شهدای ترور اظهار کرد: دشمن در صدد است با بهره‌گیری از روش‌های مختلف فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه کم رنگ کند اما ما باید با استفاده از همه توان خود نگذاریم که غباری بر دامن شهید و شهادت بنشیند. […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، محمد رضا طالبی ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه‌ریزی یادواره شهدای ترور اظهار کرد: دشمن در صدد است با بهره‌گیری از روش‌های مختلف فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه کم رنگ کند اما ما باید با استفاده از همه توان خود نگذاریم که غباری بر دامن شهید و شهادت بنشیند.
وی بیان کرد: آمریکای جهان خوار و ناقض حقوق بشر از سال ۱۳۴۲ که جریانات انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد، دشمنی خود را با مردم مسلمان و انقلابی ایران و به خصوص جامعه روحانیت آشکار کرد.
طالبی بیان کرد: با پیروزی انقلاب در ایران هم از همان روزهای اول بعد از پیروزی، آمریکا تلاش کرد غارتگری خود را در درون نظام ادامه دهد اما با وجود اینکه امیدی به انجام این کار داشت، امام (ره) دست رد به سینه آمریکا زد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از این زمان دشمنی‌های همه جانبه آمریکا و اسرائیل با نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام اقدامات سخت، نیمه سخت و ضد فرهنگی آشکار شد.
طالبی با اشاره به اقدامات ضد امنیتی زیادی که دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا کرده است، ادامه داد: دشمن در این راستا دست به ترورهای ناجوانمردانه‌ای زد که منجر به ترور تعدادی از مسئولان و نیروهای انقلابی شد.
وی با بیان اینکه هدف دشمن از انجام این ترورها این بود که به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، افزود: بنابراین تلاش بسیاری برای براندازی آن انجام داد، غافل از اینکه نظامی که با خون شهدا آبیاری شده با انجام ترورهای ناجوانمردانه سرنگون نخواهد شد.
طالبی با اشاره به حادثه سوء قصد به مقام معظم رهبری در ششم تیر که در مسجد ابوذر تهران انجام شد، تصریح کرد: در همه این موارد دست قدرت خدا را می‌بینیم که بر سر نظام بوده است.
وی ادامه داد: اگر این حادثه را به درستی تحلیل کنیم، در می‌یابیم که اگر این حادثه اتفاق نمی‌افتاد و رهبری در بیمارستان بستری نمی‌بودند، شاید در جلسه هفتم تیر شرکت می‌کردند.
طالبی با بیان اینکه حادثه حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس هم یکی دیگر از این موارد است، گفت: همه ما وظیفه داریم با همه توان تلاش کنیم تا با زنده نگه داشتن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه، نگذاریم تا غباری بر دامن شهید و شهادت بنشیند.
وی با بیان اینکه یادواره شهدای ترور یکشنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط، این یادواره با هدف افشای حقوق بشر آمریکایی و تجلیل از خانواده شهدای ترور برگزار می‌شود.