ضرورت مشارکت‌پذیری ادارات با مردم در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن عباس‌نژاد عصر امروز سه شنبه در حاشیه تودیع و معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلیبر افزود: قاعدتاً تغییرات مدیریت در تمامی سطوح ادارات استان آذربایجان‌شرقی جزو الزامات بوده که در راستای توانمندی بخش‌های مختلف اعم از میانی و پایینی انجام می‌گیرد. وی ادامه داد: شهرستان‌های اهر و کلیبر […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسن عباس‌نژاد عصر امروز سه شنبه در حاشیه تودیع و معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست کلیبر افزود: قاعدتاً تغییرات مدیریت در تمامی سطوح ادارات استان آذربایجان‌شرقی جزو الزامات بوده که در راستای توانمندی بخش‌های مختلف اعم از میانی و پایینی انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: شهرستان‌های اهر و کلیبر با توجه به تنوع زیست محیطی و اکوسیستم‌های شکننده‌ای که دارند برای محیط زیست آذربایجان‌شرقی و کشور اهمیت دارند و لازم است تا مدیریت محیط زیست در اهر و کلیبر از مدیریت مشارکتی برخوردار باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی بابیان مدیران محیط زیست اهر و کلیبر بایستی با همکاری و مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست را آموخته باشند، گفت: با توجه به وجود مناطق چهارگانه که در منطقه ارسباران؛ مدیران ما در اهر و کلیبر بایستی بتوانند با مردم برای حفاظت از محیط زیست با رعایت ملاحظات زیست محیطی همکاری کنند.
عباس‌نژاد تأکید کرد: از مدیران ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های اهر و کلیبر انتظار این است تا برای رونق گردشگری و فعالیت‌های اقتصادی و گردشگری حتماً در صدور مجوزها؛ ملاحظات زیست محیطی را لحاظ کنند چراکه باید در شهرستان‌های اهر و کلیبر به دنبال اشتغال پایدار که بدون تخریب محیط زیست بوده باشیم.
وی ابراز داشت: برای تغییرات مدیریتی در شهرستان اهر به دنبال فردی بودیم تا بتواند ملاحظات زیست محیطی منطقه و ملاحظات استانی را بتواند پیگیری کند و در کنار آن با مسئولان شهرستانی و استانی همکاری و هماهنگی داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های مدیران سابق محیط زیست کلیبر و اهر گفت: تغییرات مدیریت قاعدتاً در راستای تقویت حضور محیط زیست در عرصه‌ی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری شهرستان‌ها و استان انجام می‌گیرد که امیدوارم این تغییرات منجر به پررنگ‌تر شدن نقش محیط زیست در توسعه شهرستان‌ها و استان باشد.