ضعف اقتصاد رسانه ای مهمترین چالش رسانه های استان قم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین همتی نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین چالش در بین رسانه‌ها، بحث اقتصاد ضعیف رسانه‌ها است و مشکلات زیادی نیز ناشی از همین مسئله است، گفت: سطح کیفی محتواها نیز به این دلیل افت کرده است. مدیر خانه مطبوعات استان قم چالش […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حسین همتی نژاد بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مهمترین چالش در بین رسانه‌ها، بحث اقتصاد ضعیف رسانه‌ها است و مشکلات زیادی نیز ناشی از همین مسئله است، گفت: سطح کیفی محتواها نیز به این دلیل افت کرده است.
مدیر خانه مطبوعات استان قم چالش بعدی پیش روی رسانه‌ها را افزایش روز افزون در سرعت انتشار اخبار دانست و افزود: یکی دیگر از مسئولیت‌های خبرگزاری‌ها دقت و سرعت در انتشار اخبار است که باید با جدیت و درایت انجام گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها در مسئله قانون گذاری برای خبرنگاران عملکرد مناسبی نداشته‌اند، ادامه داد: نمایندگان صنوف در صنف‌های دیگر در اعطای پروانه به فعالان آن حرفه نقش دارند اما این مسئله در بین خبرنگاران جایگاه مناسب ندارد.
همتی نژاد با اشاره به اینکه افزایش رسانه‌ها در استان با از دست دادن آرمان آنها یعنی استقلال رسانه‌ای روبرو شده است، گفت: حق التحریر بودن خبرنگاران و حقوق دریافتی کمتر از حقوق کارگری از دیگر مشکلات خبرنگاران است که باید به این مشکلات در سطح کلان نگریسته شود.
وی با انتقاد از اینکه قوانینی که همه صنوف دارند، برای صنف خبرنگاران پیش‌بینی نشده است، افزود: سعی در حل مشکلات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف را داریم.
مدیر خانه مطبوعات استان قم توانمندسازی خبرنگاران را نیز یکی دیگر از رسالت‌های خانه مطبوعات استان دانست و ادامه داد: مسئله بیمه نیز از مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران است که امیدواریم بتوانیم از طریق صندوق حمایت از هنرمندان، خبرنگاران را عضو این صندوق کنیم.
وی در پایان ضمن تشکر از مدافعان سلامت از همراهی خبرنگاران استان از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در استان یاد کرد و گفت: خبرنگاران قمی توانستند مسائل مختلف را با درایت در ایام بمباران خبری کرونا مدیریت کنند و ما نیز امیدواریم با ایجاد حداقل‌ها برای این قشر زحمتکش در زمینه‌های رفاهی، مسائل کلان آنها را همچون بیمه، خدمات مسکن و … پیگیری کنیم.

منبع : مهر نیوز