ضعف هایی در حوزه زیرساخت حمل و نقل عمومی داریم

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در برنامه مانور موتورسواران قانونمند به مناسبت هفته ناجا گفت: طیف زیادی از اقدامات ترافیکی در شهر توسط مردم و بخشی هم توسط نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود و همه در خوب و بد مدیریت شهری شریک […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در برنامه مانور موتورسواران قانونمند به مناسبت هفته ناجا گفت: طیف زیادی از اقدامات ترافیکی در شهر توسط مردم و بخشی هم توسط نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود و همه در خوب و بد مدیریت شهری شریک هستند.

سردار حمیدی عنوان کرد: یک قرن از تاریخ راهنمایی و رانندگی شهر تهران می‌گذرد. تقریباً ۱۰۰ سال پیش شماره گذاری خودروها آغاز شد و جمعیت تهران از ۵۰ سال گذشته تاکنون به حدود ۱۳ میلیون با حدود ۸ میلیون موتور سیکلت و خودرو رسیده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: از دهه ۷۰ به بعد خدمات باعث شد شهر نظم بیشتری پیدا کند اما هنوز در حوزه‌های مختلف چالش داریم که بخشی از آنها در حوزه آلودگی هوا، عدم انضباط عبور و مرور و… است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: هرچند که میزان مرگ و میر تصادفات جاده‌ای حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته اما این اقدامات برای ادامه کار کافی نیستند و باید حمل و نقل را پاسخ گو کنیم، قوانین را بازدارنده کنیم چراکه قوانین ما برای دهه‌های گذشته است و به حد کافی بازدارنده نیست.

سردار حمیدی بیان کرد: تهران در روز ۲۰ میلیون سفر دارد اما حوزه زیر ساختی متناسب با این عبور و مرور نیست. چراکه ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شده، خودروهای صفر نیز هنوز آلاینده هستند و همه این موارد نشان می‌دهد که در حوزه زیر ساختی متوقف شده‌ایم و هنوز باید کار کنیم.

وی افزود: متأسفانه در پیاده روها نظارتی وجود ندارد و حضور موتور سیکلت و خودروها همچنان در پیاده روها ادامه دارد. ارتباط‌های بین سازمانی نیز باید افزایش یابد و هنگام بروز حوادث باید همزمان دستگاه‌های مختلف مسئول مطلع شده و اقدام کنند.

رئیس سازمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ عنوان کرد: در حوزه جرثقیل‌ها دچار یک هرج و مرج هستیم و هر ساز مانی ساز خودش را می‌زند. تا زمانی که این گونه اقدامات جزیره‌ای داشته باشیم و اقدامات خود را سامان ندهیم نمی‌توانیم شهر را بهبود ببخشیم.

سردار حمیدی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در بازدارندگی قوانین، زیر ساخت‌ها و غیره اما باز هم می‌توانیم کارهای مؤثری با همکاری دستگاه‌ها انجام دهیم.

منبع : مهر نیوز