طرح انتقال آب دریا از شمال و جنوب به مرکز کشور دنبال شود

به گزارش سردبیر پرس، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با تقدیر از خدمات دولت و وزارت نیرو برای تأمین آب و برق در کشور اظهار کرد: شرایط فعلی در حوزه مدیریت صنعت آب و برق نشان‌دهنده مدیریت هوشمندانه اعمال شده در این زمینه است و خوشبختانه دولت تلاش […]

به گزارش سردبیر پرس، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با تقدیر از خدمات دولت و وزارت نیرو برای تأمین آب و برق در کشور اظهار کرد: شرایط فعلی در حوزه مدیریت صنعت آب و برق نشان‌دهنده مدیریت هوشمندانه اعمال شده در این زمینه است و خوشبختانه دولت تلاش کرده که مشکلی بر مشکلات مردم افزوده نشود.
وی با اشاره به شرایط مصرف آب در کشور تصریح کرد: حوزه با شبکه‌های تبلیغی و ظرفیت‌هایی که در این بخش دارد وظیفه خود می‌داند که مردم را به مدیریت مصرف و همراهی با دولت توصیه کند.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه حوزه هرکاری لازم باشد در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم انجام می‌دهد گفت: تمام ظرفیت‌های مجازی و حقیقی تبلیغی حوزه برای آگاهی بخشی به مردم در حوزه مصرف آب و برق در خدمت هستند.
وی در ادامه سخنان خود به وضعیت شبکه فاضلاب استان و میزان پوشش این شبکه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در قم سطح پوشش شبکه فاضلاب نسبت به دیگر استان‌ها پایین است باید در روند تکمیل شبکه فاضلاب تسریع شود و در این زمینه می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.
اعرافی با اشاره به طرح انتقال آب از دریا به مرکز کشور تصریح کرد: این طرح که در گذشته برای دریای خزر پیگیری می‌شده باید هم از شمال و هم از جنوب مدنظر قرار گرفته و با تدبیر و نکته‌سنجی دقیق و بررسی تمام جوانب امر در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت مصرف آب باید هم بر فرهنگ‌سازی و هم بر اقدام قاطع و به موقع تکیه کرد گفت: در خصوص اصلاح شبکه آب و همچنین تقویت و به‌روزرسانی تجهیزات صنعت آب نیز باید تدبیر شود تا پرتی شبکه به حداقل ممکن برسد.

منبع : مهر نیوز