طرح زمستانه کتاب رکود مالی کتابفروشان را برطرف می‌کند

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حمید بلوری مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان گیلان با اشاره به ثمرات طرح زمستانه کتاب برای اهالی نشر گفت: امسال به دنبال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بخش زیادی از کتابفروشان خواستار توجه جدی به صنف خود شده بودند که خوشبختانه با اجرای طرح زمستانه کتاب بخش زیادی از […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، حمید بلوری مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان گیلان با اشاره به ثمرات طرح زمستانه کتاب برای اهالی نشر گفت: امسال به دنبال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بخش زیادی از کتابفروشان خواستار توجه جدی به صنف خود شده بودند که خوشبختانه با اجرای طرح زمستانه کتاب بخش زیادی از نقدینگی آنها تامین و مشکلات مالی‌شان تا حدودی مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل نیز همواره با استقبال خوب کتابفروشان گیلان و همچنین مردم این استان از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) روبه‌رو می‌شدیم. البته باید گفت اینکه این طرح در طول سال چهار مرتبه برگزار می‌شود موجب نوعی دلگرمی در میان همکاران ما به‌خصوص کتابفروشان می‌شود.

حمید بلوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کتابفروشانی که در طرح‌های فصلی فروش کتاب شرکت می‌کنند از این طرح‌ها راضی هستند، عنوان کرد: این روزها که در ایام پایانی سال به سر می‌بریم و با توجه به رکود وضعیت کاری کتابفروشی‌ها که طی یک‌سال گذشته دچار آن بودند، اجرای طرح زمستانه کتاب موجب می‌شود کتابفروشان فروش خوبی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان گیلان اضافه کرد: تا همین لحظه نگاهی به آمارها هم نشان می‌دهد که فروش خوبی در زمستانه کتاب انجام شده است و مردم نیز برای تامین کتاب‌های مورد نیاز خود به سراغ کتابفروشی‌ها رفته‌اند که باید این موضوع را به فال نیک گرفت. اصولاً در طرح‌های حمایتی باید کتابفروشان در اولویت قرار گیرند.

وی همچنین در ادامه به لزوم استمرار برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) تاکید کرد و گفت: اگر بودجه وجود داشته باشد و اعتبارات طرح تامین شود بهتر است که این حمایت‌ها به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا کتابفروشان، فروش خوبی داشته باشند؛ زیرا اگر آن‌ها فروش داشته باشند دیگر فعالان این حوزه – از ناشران گرفته تا دیگر صنوف مرتبط با کتاب – نیز از آن نفع می‌برند.

بلوری در پایان ابراز امیدواری کرد تا تسویه حساب با کتابفروشان هم خیلی زود انجام شود تا آن‌ها بتوانند پول موزعان و ناشران را پرداخت کنند و همه اهالی نشر در پایان سال دست پری داشته باشند.

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند آغاز و تا شانزدهم اسفند ماه (۱۳۹۹) در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.