طرح ساماندهی رودخانه باشت در ورودی این شهر تا پل شوش آغاز شد

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آرش مصلح ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ساماندهی این طرح با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ریال در دهه فجر آغاز و مبلغ اولیه برآورد این طرح ۸۰۹ میلیارد ریال است. وی بیان داشت: هدف از اجرای مرحله اول این طرح اجرای ساماندهی رودخانه باشت، تهیه و اجرای این طرح […]

به گزارش خبرنگار سردبیر پرس، آرش مصلح ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: ساماندهی این طرح با اعتبار ۱۰۱ میلیارد ریال در دهه فجر آغاز و مبلغ اولیه برآورد این طرح ۸۰۹ میلیارد ریال است.
وی بیان داشت: هدف از اجرای مرحله اول این طرح اجرای ساماندهی رودخانه باشت، تهیه و اجرای این طرح به روش خشکه چینی است.
مصلح با بیان اینکه طول این رودخانه بیش از شش کیلومتر است، گفت: مرحله اول این طرح در محدوده پل باشت به سمت پل شوش به طول ۷۵۰ متر اجرایی خواهد شد و در این طرح آبی ساخت خاکریز حفاظتی سمت راست و چپ هر کدام به طول ۷۵۰ متر، بستر سازی مسیر رودخانه به طول ۷۵۰ متر با مبلغ اولیه قرار دار داد ۱۰۱ میلیارد ریال به مدت ۱۲ ماه اجرایی خواهد شد.
مصلح تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح شش کیلومتر از رودخانه باشت تا پل شوش برای مهار سیلاب و آزاد سازی ساحل ساماندهی خواهد شد و بیش از ۱۰ کیلومتر از این رودخانه با شاخه‌های آن در سال‌های گذشته تاکنون ساماندهی شده است.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح، مدیریت بحران، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، فرسایش خاک، جلوگیری از تخریب خطوط انرژی و تخریب پل‌های مسیر این رودخانه در سیلاب‌ها است.